Hårfärg och miljö....

Bestämde mig för ett tag sen för att sluta färga håret med hårfärg eftersom det är så dåligt för både kroppen och naturen. Ja även alla djuren!
Jag hamnade i ett stadium där jag verkligen avskydde (avskyr!) mitt hår och kände att jag måste göra något åt saken.
Tur mig att det finns henna och andra naturliga produkter.
Efter att ha pratat med en kvinna på EJ:s hälsokost så valde jag något som heter Santé.. en blandning av bark, rötter och henna.
Efter en sväng på badhuset idag så ville jag sätta igång att färga direkt!
Och OJ vad bra allt gick! Det var bara att smörja ut allt i hårbotten, fort gick det också och sen på med värmehuvan och handduk och nu ska jag vänta i två timmar med det här i! Kanon!

Önskar jag att jag hade kunnat sagt.. det gick SÅÅÅÅ dåligt!!! Katastrof!!! Sitter iofs här med värmehuvan och handduk på, men det gick så dåligt det bara kunde!!!! Först gick leran inte att få ut i håret.. det GICK verkligen inte! Så jag fick ta mer hetvatten och blanda ut. Det gick lite bättre, men det var lera ÖVEALLT. Sen fick jag vräka på med vatten för att täcka allt hår (vilket jag säkert inte gjort ändå)
Och nu sitter jag här.. less och undrar över resultatet. Med STORA klumpar lera i håret.. Jippi!

Jag ska inte ge upp.. jag kommer fortsätta försöka även om det här går åt skogen. Men jag kommer meddela vilket som.. någon som testat som vet hur det ska gå till???
2009-11-15 @ 13:10:59 Djur&Natur Permalink


Kommentarer
Postat av: Sarah

Jag har tyvärr ingen aning :/

2009-11-15 @ 20:40:04
URL: http://sarahburstroms.blogg.se/
Postat av: Granna

Färgade en kompis med henna, det var mången år sedan men ack vad förbannat jobbigt det var! Var pissirriterad hela tiden och sa att det här, det gör jag inte om :-)



Jag har också bestämt mig för att, tillfälligt iaf, inte färga håret. Ska låta det växa ut helt en gång för att låta det vila. Har ju färgat det konstant sen -98 tror jag och färgen fäster knappt längre.

Jag är också nyfiken på hur min hårfärg ser ut eftersom det var så länge sedan jag såg den. Tycker dock att jag ser gråhårig ut nu...



ser framemot bild och uppdatering på hur det gick för dig. kram

2009-11-15 @ 23:47:59
Postat av: sara

Men usch, lät inge kul! Hoppas resultatet vart bättre...

2009-11-16 @ 09:41:33
URL: http://sarasandman.blogg.se/
Postat av: Angelica

Ajdå lät kämpigt det där. Du ska få lite tips av mig sen så ska du se att det går lite smidigare nästa gång :)

2009-11-17 @ 22:21:51
URL: http://anejlica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback