Middagstips..

När jag läste på denna härliga tjejs blogg ---> http://stinasohlberg.blogg.se/ om blomkålsmos så visste jag inte riktigt vad jag skulle tänka.. det lät ju inte så jättegott direkt! ..om man får vara ärlig! :)
Jag beslutade mig för att testa och det var en succé !
Jag surfade en sväng och såg att de flesta la till smör eller grädde så jag la till lite, väldigt lite, av bägge delarna!

Till blomkålsmoset serverade jag lax i ugn med örtsalt och citronpeppar. Jag tycker den är bäst så :)

Till efterrätt bjöd jag på glass med varma bär! Gottgott!!!
Jordgubbar, mango och några havtornsbär som jag kokade. Saften som blev hällde jag över glassen.
(Man behöver inte sockra!)

Betyg av mosen:
Johan: Jättegott!!
Pether: Helt okej!
Kicki: Gott, men gärna mer örtsalt!

Ha en trevlig helg!!
2009-11-14 @ 20:05:11 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Sarah

Åh, det låter så gott med lax i ugn. Det är lite tragiskt egentligen att jag inte äter fisk.

2009-11-15 @ 20:44:27
URL: http://sarahburstroms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback