Allergisk mot...!?

I några år nu har jag undrat vad det är jag är allergisk mot.
Ögonen sväller igen,kliar och blir alldeles röda, halsen kliar, blåsor på läpparna och på tungan.
(inte alltid allt, mest ögonen)
Helt plötsligt började jag fundera på om det kunde vara äpplen. Så jag tog och testade, och JA.. samma sak varje gång.. blåsor, ögonen sväller o kliar och ja, alltihopa. Om och om igen för varje äpple, varje tillfälle.
Men nu verkar det bara bli värre.. för nu blir det såhär bara av att SKALA äpplen:

..Och då kan jag tala om att det där bara var BÖRJAN på reaktionen!!
Andra ögat vart minst lika stort och ett tag kunde jag knappt se något.

Jag skalade o hackade ungefär.. 3 liter äpplen!
Jag har gjort äppelmos och äppelkräm.. som jag nu då antagligen inte kommer att få njuta av.
Men jag ska dela med mig av recepten iaf!
Vi har även gjort chokladbollar, bakat kakor, kokat upp sylten en andra gång och lagt till mer socker eftersom den vart för sur första gången, och dessutom gjort bröd.. sååå gott bröd!

Har haft fullt upp hela dagen. Och nu ska jag sätta mig ner och vila framför Tv:n.

Ha det bra, kommer snart med recept!
2009-10-20 @ 21:24:50 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Sarah

Men oj vilken reaktion! Huvva :(

2009-10-21 @ 05:49:56
URL: http://sarahburstroms.blogg.se/
Postat av: LENA

Din stackare.. Hoppas du blev av med reaktionen fort.

2009-10-21 @ 19:59:33
URL: http://lenaloo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback