Jag vill vara...

Helst skulle jag vilja vara denna person:

Stil: Gå i sköna snygga kläder.. baggybyxer i bomull m. en skön tischa. Jordnära kläder.. eller bohemiska.. en skön mix.
Lite hippie men ändå inte. Massor med färg om jag känner för det, eller bara mossgrönt om det är så.
Men helst av allt ska jag skita i vilket.. så länge det är skönt.

Jag vill ha dreads, men kommer nog aldrig att våga?

Alltid solskensglad, positiv och aldrig stressad det minsta.

Jag vill bo i skogen eller på landet med mycket natur omkring.
Jag vill ha mitt eget café med reggaeton all the time.. ett café på landet.. kanske t.o.m i mitt hus eller i min lada!
Med alla mina hemliga idéer!
Jag vill vara dietist och ge ut mina kunspaker gratis, för alla är värd att må bra.
Jag vill ha en egen blogg där jag skriver saker man kan göra för att må bra.. tips och förslag.

Jag vill odla mina egna grönsaker och ha ett alldeles eget enormt land med jordgubbar!
Äppelträd, körsbärs, päron.
En massa olika buskar!

Jag vill ha lite djur på min gård som kommer hem när dom vill eller sticker för alltid om dom vill det. Fria att leva vart de vill, men gärna hos mig :)

Jag vill vara motsatsen till alla bratzbrudar med sillicontuttar och überblonderat hår. "Jamen asså hallå?"

Jag vill vara en vänlig, empatisk, omtyckt person som hjälper sina vänner.


Jag hade en massa mer att skriva men det bara försvann..


Vem vill du vara?
2009-10-09 @ 13:22:43 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Annie

Jag vill vara den jag är, men kunna vara nöjd med mindre pengar,saker etc.

2009-10-09 @ 17:23:28
URL: http://annelie86.blogg.se/
Postat av: stina

Du det var mkt av mina tankar där.

Nu blev jag inspirerad att skriva ett liknande inlägg! :)

Men du och jag har helt enkelt en hel del gemensamma tankar.

Naturen och djuren är så viktigt för mig!. Jag vill ha en stor gård med mycket mark där jag kan ha många djur som bara får ha det så himla bra och inte vara till för oss människor. eller jo möjligtvis att man kan få besöka gården gratis och fika i mitt ekocafe och att folk får komma och njuta av lugnet och naturen genom att ta del av djurens liv. På så sätt kommer människan näramre sitt ursprung och förhoppnigsvis får mer respekt för djur och natur. vilket i dagens läge är mycket viktigt.

Oj nu kom jag igång med mina drömmar här också :) KRAM

2009-10-09 @ 21:59:56
URL: http://stinasohlberg.blogg.se/
Postat av: Tirja

Den jag vill vara. Oj gumman det va en otroligt bra fråga, helst vill jag vara bondmora ^^ i den gamla bemärkelsen, gå hemma på gården och mjölka djuren helst för hand och leva av det som jorden ger.

Men som vi båda vet är det ju en nästintill omöjlig tanke :(

Jag vill vara säker i mej själv och inte behöva oroa mej för vad andra tycker och tänker om mej, och att våga göra det JAG vill inte alltid foga mej efter vad andra tycker och vill med mitt liv.

Puss å kram

2009-10-09 @ 22:16:56
URL: http://xredxangelx.blogspot.com
Postat av: LENA

Jag är rätt nöjd med den jag är. Jag tycker att jag har en bra balans i livet. Och gör det jag kan och ofta lite mer för både miljö, djur och människor. Eftersom man inte kan göra allt, så får man kompensera. Och prioritera. Vilket jag tycker själv att jag gör på ett bra sätt..

Om andra inte tycker det så får det stå för dem :)

Men jag försöker leva mitt liv utan överdrifter.

(fast boven i mitt liv är skor, som du kanske förstått Kicki...;))



Puss.

2009-10-10 @ 13:44:57
URL: http://lenaloo.blogg.se/
Postat av: Sarah

Du inspirerade mig också till att skriva ett inlägg om det här. Ska göra det vid senare tillfälle :)

2009-10-11 @ 02:39:28
URL: http://sarahburstrom.blogg.se/
Postat av: Johanna

Du är en omtyckt person som hjäper dina vänner och man kan inte annat än att älska dej :)<3

Jag vill vara den jag är idag :)

2009-11-08 @ 22:16:52
URL: http://jjohannappersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback