Lite info..

Första inlägget blir bara lite info.

Jag heter Kicki och är 23 år. Bor med min dotter Agnes 1,5 och hennes pappa Pether, och våran hund Rasta.

För bara.. kanske två år sedan var jag motsatsen till den jag är idag.
Jag åt kött, jag struntade i ekologiskt, jag brydde mig inte om naturen och jag levde nog som de flesta!
Idag är jag något jag har hört kallas för "semitarian" (Vet inte om det stämmer dock) vilket betyder att man väljer vad man äter. Helst vegetariskt och ekologiskt. Jag väljer att äta vegetariskt men även vilt och fisk ibland eftersom jag anser att det inte är ätandet av djuren som är felet, utan hur djuren plågas innan vi äter dem.
Vi är tyvärr inga kungar på att köpa allt ekologioskt men vi önskar att vi kunde det.
På en familj med tre (plus hund!) och endast en inkomst så säger ekonomin nej till att leva som man vill.
Jag tycker att det är fel av människan att skaffa djur eftersom man oftast inte klarar av att ge dem det de behöver.
Mår jättedåligt över att själv skaffat hund för tre år sedan eftersom den underbara tjejen förtjänar att springa ute hela dagarna och det händer allt för sällan.

Kommer att skriva om:
-Ekologiskt
-Recept
-Djur&natur
-Kost
-Vad vi kan göra för att må bättre
och säkert en massa annat också :)


Tack för att du tittade in!!
Kom gärna med fler förslag om vad jag kan skriva om, och eftersom jag inte är någon expert så lovar jag inte att mitt sätt är rätt, så rätta mig om jag har fel!
Skriver efter mina erfarenheter och min tro på hur vi bör leva.


With love...
//Kicki



Ps.Min kära Pether har fixat designen på bloggen till mig ikväll, tack!! :)

2009-09-12 @ 23:47:57 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Angelica

Kul att du kommit igång, kommer bli jättebra och intressant det här :)

2009-09-13 @ 02:59:30
URL: http://anejlica.blogg.se/
Postat av: Johanna

Bloggen var superfin! :)

2009-09-14 @ 16:34:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback