Tvättnötter!

Tvättnötter, eller städnötter.

För tvätt:
Man tar ungefär 5-8 skal av tvättnötter och lägger i en tygpåse, exempel BH-påse.
Man kan tvätta med samma nötter ungefär 8 tvättar, eller tills de inte längre är blanka.

Man slipper både tvättmedel och sköljmedel och kläderna blir lika rena, men UTAN en massa farliga ämnen!
Det är skonsamt för djur och natur och även för plånboken! Och givetvis bra för din kropp!
Om man vill ha doft på kläderna ska det finnas t.ex lavendelolja att köpa på olika hälsokostaffärer som man kan tillsätta. Nötterna finns också att köpa på hälsokostaffärer, eller i nätbutiker.

Man kan även använda nötterna som skurmedel, diskmedel och olika rengöringsmedel.
Har själv inte kokat upp något medel eftersom Micke fixade det till oss, men jag tror inte det är särskilt svårt :)


Jag funderar faktiskt på att börja sälja tvättnötter själv!


Kan du tänka dig att testa tvättnötter??
Skulle du kunna tänka dig att köpa det av mig om jag sålde?



//Kicki
2009-09-16 @ 11:30:11 Djur&Natur Permalink


Kommentarer
Postat av: Sarah

Jag skulle kunna tänka mig att testa! Puss

2009-09-17 @ 06:33:21
URL: http://sarahburstroms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback