Mobileo..

Man blir nästan som handikappad utan mobil. Det är helt sjukt.
Idag på jobbet var jag utan mobil, batteriet var visst slut redan innan jag kom till jobbet.
Det värsta var att veta att Pether inte kunde få tag på mig ifall det skulle hända något med Agnes.

Det bästa var att känna sig så fri.. slippa bli besviken över att inte få sms av någon man förväntar sig få sms av, slippa undra varför folk inte svarar, slippa skriva, slippa fundera..


Känner mig instängd och fångad.. vart är friheten?

Vem har sagt att saker ska vara på ett visst sätt?
Varför måste man jobba heltid för att klara sig?
Varför måste man ha alla saker som man "måste ha.." ?
Varför ska man ha ett förhållande för att vara tillsammans?
Varför ska man bara vara med en?
Varför är man svartsjuk.. vad är felet i att älska flera?
Varför ska man göra si och så för att vara en bra mamma/pappa/flickvän/pojkvän/dotter/son...?
Varför ska man se ut på ett visst sätt för att vara accepterad?
Varför ska man klä sig "normalt" för att inte bli uttittad?
Varför "ska man äta kött" och vem är det som har bestämt det!?

Varför..??

Jag känner mig mer fri än någonsin i min nya syn på livet och ändå är jag så instängd....
2010-04-29 @ 17:57:13 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Gud

Hmm, ta bort alla ska och måsten i det du skrev nyss och fundera lite till.... Fundera varför du gör som gör, du har det du har, känner det du känner och tänker det du tänker. Varför blir du besviken om du inte får ett sms eller någon inte svarar i telefonen, varför känner du dig instängd och ofri? Har du en orealistisk förväntning, kanske tänker inte dina vänner precis som du? Kom ihåg du är vad du tänker och du blir vad du gör! tänk possitivt slipper du må dåligt för det du inte vet ;-) jag är säker att dom älskar dig och inte menar något ont..... vi kollektivet har bestämt att saker ska vara på ett visst sätt? det är vår kultur som format oss till hur vi ser på världen. Följer du inte normen så är du inte "normal", lever du inte upp till andras förväntningar riskerar du göra dom besvikna. Det som är bra är att om du lär dig argumentera så kan övertala alla i umgängeskrets och påverka deras förväntningar, vad dom tänker och tycker om dig och vår värld.... peace

2010-04-29 @ 19:00:12
Postat av: Sarah

Du underbara älskade vän! Det finns så mycket som jag skulle vilja skriva till dig och om dig. Men allt papper i världens skulle ta slut, och tangenterna på datorn skulle brinna upp. Jag älskar dig, och jag tänker mycket på dig. <3

2010-05-03 @ 15:04:34
URL: http://sarahburstroms.blogg.se/
Postat av: Ida

Måste säga att jag till 100% diggar din sida. Konstigt nog verkar jag inte kunna prenumerera på din sida via BlogLovin' och jag undrar vad jag gör för fel. Är det någon annan som också har problem med det här?

2011-05-08 @ 17:50:41
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback