Djuren i livsmedelsindustrin

Djurens rätt bjöd på en liten broshyr om grillat, grönt och gott.
Lite info jag gärna delar med mig av idag..

Djuren i livsmedelsindustrin
80 miljoner kycklingar, grisar, kor, tjurar och andra djur dödas varje år på slakterierna i Sverige.
Hård avel gör många djur sjuka, och de får under sina korta liv inte möjliget att leva naturligt.
I samband med transporter till slakterierna skadas och dör årligen fler än 150 000 djur i Sverige.



Köttätandets miljöpåverkan
Jordbrukets och djuruppfödningen är en av de största källorna till kväveutsläpp i Sverige.
En minskad köttkonsumtion skulle leda till minskad energianvändning.
Köttproduktionen kräver också stora mängder vatten och globalt sett bidrardjuruppfödningen med 18 procent av växthusgasutsläppen, vilket är mer än vad hela världens alla transporter står för.

Skriver antagligen mer om detta vid senare tillfälle!
2010-02-26 @ 20:42:44 Djur&Natur Permalink


Kommentarer
Postat av: Tirja

Ja hade jag haft något mer att skriva om så hade jag gjort det ^^ men den mesta tiden går bara åt att gå runt och vänta på att det ska hända något. Men jag lovar att det uppdateras så fort den kommit ut :)

Kram

2010-02-27 @ 17:41:26
URL: http://xredxangelx.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback