Sunt liv

Ekologiskt + ett sunt liv = Sant.
Träning + ett sunt liv = Sant.

Vad är ett sunt liv för dig?

Jag försöker leva sunt genom att träna, äta rätt, undvika gifter som finns i mat och produkter jag använder, men samtidigt leva gott.
Bläddrade snabbt igenom en av tidningarna som ramlat ner i brevinkastet och läste detta:


"Träna dig till TV-tid.
Den som tittar på tv mer än två timmar om dagen ökar risken för hjärtinfarkt.
Ett sätt att minska tv-tittandet är att införa regeln att man inte tittar på tv mer än man tränar.
En timmes träning = en timmes TV.
I dag tillbringar svenskarna i snitt tre timmar om dagen framför tv:n.
Omsatt i träningstid skulle det få oss i toppform!"
Detta skulle också gälla tid framför datorn tycker jag.
Jag tittar i snitt på tv.. 2 timmar i VECKAN.
TV:n ska inte få ta mitt liv, och inte heller datorn, även om jag lättare fastnar här.
Idag har jag varit med mina barn, städat köket, tvättat och hängt tvätten, och snabbt bläddrat i en tidning till sida 19 och efter det hunnit skriva detta inlägg.. nu ska jag göra lunch.
Det blir smarrig Couscoussallad med qournbitar.
Om vi hinner ska jag och min dotter Agnes (t.h) köra lite Mini-röris innan kalaset kl. 14!
Trevlig lunch!
2011-05-22 @ 12:24:39 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback