GI - Glykemisk Index

GI står för Glykemisk Index. GB står för Glykemisk Belastning.
Idag har vi pratat om just detta på skolan. Riktigt intressant, som alltid.
Jag ska inte gå in djupare på något här på bloggen.. men det är intressant, skulle vilja före en diskussion med någon som kört GI-metoden, och lyckats med det (samt mår bra av det givetvis)
Jag tror inte att det är det bästa sättet att gå ner i vikt på.
För mig låter det så självklart att det inte är nyttigt på något sätt att bara äta FETT och protein.
Hur kan man tro att det är okej att bara vräka fett?
Jag förstår tanken med GI, jag förstår att; Om man gör det på rätt sätt, så kan det vara bra med riktlinjer.
Men...

FETT BRINNER I KOLHYDRATENS LÅGA! Det ligger något i det.. ;)
2011-11-15 @ 21:55:03 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback