Jag saknar..

Jag minns, en gång för ganska länge sen, när jag hörde några bekanta beklaga sig på alla dom som lägger upp låttexter och sånt på sina bloggar. 
Jag tror inte jag har gjort det sen dess, iallafall inte många gånger.
Men nu sitter jag här och ångrar mig att jag inte sa varför man kanske gör det.
Så här är det för mig:
En låt kan betyda så himla mycket. Den kan säga så mycket.
Den kan tala om hur man känner och hur man mår på ett enklare sätt, än att skriva det själv med egna ord.
Vad man skriver på sin blogg, med vilka ord, borde inte spela någon roll.
Idag är det Looptroop rockers som spelas ur mina högtalare,och dom säger såhär:
"I can't explain the feeling inside
I thought about like a million times
Can't forget it man, it's still in my mind"
Och just idag har det olika betydelser.
Jag ville egentligen ha en text om hur jag saknar en viss person. 
Och när jag tänker efter, så saknar jag för stunden flera.
Jag lämnade min älskade Agnes på dagis imorse, så det är inte länge sen jag träffade henne, men jag saknar henne redan. 
Och till henne blir texten: "I can´t explain the feeling inside" För jag älskar henne såå, jag är lyckligt lottad.
Men vad gör man med saknad, som man inte bör känna, men som man kanske känner ändå?
Saknad för personer som inte är värda det, eller saknad för personer som är värda det, men som man ändå valt bort?
Och varför... varför kan man inte välja själv, vilka man ska sakna och inte?
2011-11-14 @ 15:55:11 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Annelie

Hjärtat (eller snarare hjärnan) vill ha vad den vill antar jag. Men saknad är aldrig kul.

2011-11-14 @ 17:48:46
URL: http://anneliemedmera.blogg.se/
Postat av: Angelica

dina ord slog rätt in, hoppas du inte misstycker att jag lånade dom..? i övrigt håller jag med, vilket bra sätt att förmedla sina känslor på. varför sitta och vända ut och in på sig själv när orden som vill ut redan finns där? kramar till dig vännen, du e så fin!

2011-11-16 @ 03:19:14
URL: http://anejlica.blogg.se/
Postat av: Lena S

Jag brukar lägga upp låtar på min blogg. Alltså youtube klipp. Och oftast så beskriver låtarna hur jag mår för tillfället. Om jag är ledsen, glad, peppad, kär osv. Världens bästa sätt att förmedla nåt är ju via musik. Tycker jag =)

2011-11-16 @ 17:38:53
URL: http://gopublic.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback