Är inte Du värd mer?

Tycker du att du är en dålig människa?
Tycker du inte att du förtjänar bättre?
Eller varför, egentligen?
Förtjänar inte du också bra mat?
Jag minns inte vart jag hörde det, men det känns så sant.
Varje gång vi går på affären och väljer den lite billigare varan, den lite sämre, så talar vi också omedvetet om för oss själva att vi inte är värda mer.
Att vi inte är värda bättre mat.
Jag vet att jag förtjänar bra mat!
Jag vill älskar mig själv och jag vill leva ett bra och friskt liv.
Dålig mat kan ge dig depressioner och dålig hälsa.
Depressioner gör att vi väljer sämre mat, eftersom vi tycker sämre om oss själva.
Och plöstligt är vi i en ond cirkel.
Är du värd mer?
Ta hand om dig själv, ge dig själv bättre mat!
Älska dig själv, och ta hand om dig själv så som du är värd!
Tänk friskare, tänk grönare, tänk kärlek!
(Lånade bilder!)
2011-10-27 @ 20:54:26 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Tirja

Sv: hehe ja men visst är den lite rolig ändå ;)

2011-10-28 @ 12:36:50
URL: http://tirja.blogg.se/
Postat av: Granna

Och de som producerar maten eller odlar den förtjänar också att tjäna pengar på sitt arbete. Lite dyrare men bättre villkor och pengar tillbaka till kvinnan på bananplantagen eller bonden på gotland som odlar ekologiskt.

För att inte tala om hönan Agda som får utrymme att röra sig kycklingarna som slipper tryckas fulla med manipulerat foder och får leva dubbelt så länge. Till exempel. Vi får bättre mat och de får bättre villkor. Win-win.

2011-10-28 @ 20:33:43
Postat av: Jessica

Bra skrivet Kikki!!!!!! Sjukt kul och glad att du också är inne på "rätt" spår. As intressant, you know! Syns snart!.. Kramar från oss i Sundsvall!

2011-11-02 @ 20:33:27
URL: http://mmh.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback