Fullt upp...

Jag har så mycket nu. Helt sinnes. Jag vet inte hur jag ska hinna med. Om en vecka börjar skolan.
Då ska jag vara i sthlm för första träffen. Känns helt sjukt. Sjukt och otroligt.
För folk som alltid rest och varit runt är väl inte det någon grej. Men för mig.
Som knappt varit utanför Östersund. För mig är det enormt. Att resa själv. Att göra det här!
Jag vet inte vart jag ska, vart jag ska bo, vart skolan ligger, hur man tar sig emellan.
Men jag är glad att jag har Anna, som bor där, som jag ska få bo hos.
Som hjälper mig. Med allt! Du är bäst!
Men inte nog med det.
Jag har börjat med körkortet också. Och vilket jobb DET är..
Bara det tar ju upp all ledig tid jag har. Jag har inte råd att hålla på med det i all evighet.
Lite snabba ryck, och sen ska det vara klart.
Jobb tar jag, när jag får, och när jag kan.
Men helt ärligt. Det här tar upp all tid jag har.
Förutom detta har jag i små pauser försökt få till lägenheten igen.
Fick "nya" stolar av Pether, som jag målat om, så jag kan lämna tillbaka de jag lånat.
Och möbler ska flyttas ut, och skaffas på nytt.
Och pengar ska rulla in.
Och Agnes. Jag vill ge henne all tid i världen! Hur hinner jag ens det?
Och träna, det vill jag. Det har jag inte gjort på... flera, flera veckor.
Och hur ofta hinner jag träffa mina vänner?
När har jag tagit mig råd eller tid att göra något för mig?
Jag hinner inte.
Vakna. Äta. Teori. Övningsköra. Äta. Teori. Övningsköra. Äta. Teori. Handla. Äta. Teori. Äta. Kolla upp saker till skolan. Sova.
Vakna. Äta. Lämna Agnes på dagis. Teori. Äta. Teori. Hämta Agnes på dagis. Laga mat. Äta. Leka. Teori. Äta. Teori. Kolla CSN. Sova.
Magsår-delux!
2011-09-18 @ 23:03:49 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Tirja

Måste bara säga att jag tycker du är så fantastiskt duktig gumman! Jag vet att du kommer klara körkortet galant! Du verkar så fokuserad på det så det kommer gå bra!

Och när det är klart har du en sak mindre att fokusera på, som tar upp tid, då kan du ge Agnes mer tid!

Och vänner, ja har dom inte förståelse för att man har fullt upp ibland, eller helt enkelt inte har tid eller lust att träffas, då är det inga vänner att ha kvar! Vänner ska fylla en med glädje och gemenskap, kärlek och värme. Inte kräva och kväva en!



Massa massa kärlek och motivations kramar till dig! <3

2011-09-19 @ 11:35:36
URL: http://tirja.blogg.se/
Postat av: Annelie

Skitjobbigt, men det kommer vara så värt det när du är klar! :) Puss!

2011-09-20 @ 10:28:35
URL: http://anneliemedmera.blogg.se/
Postat av: Granna

Och när du har börjat förstå hur man tar sig fram i sthlm -->fråga, fråga och läs skyltar som Lena sa till mig 1000 ggr när jag var färsk, det STÅR på skylten :-) -kommer du bara tycka det är kul att vara på äventyr!



Ser så mycket framemot att du kommer, kära vän! Vilken lyx att få träffas en gång i månaden under hösten!!



Snart ses vi. Puss puss

2011-09-26 @ 09:21:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback