Tar en paus!

Orkar inte, och hinner inte. 
Som det kanske märkts så har jag hamnat där igen, att det inte blir något bloggande. 

Bjuder på vad som händer just nu, innan jag tar en paus
Jag jobbar sista veckan på det jobb JAG INTE VILL SLUTA PÅ. 
Skillnaden på att gå på jobbet med ångest och magont, jämfört med ett jobb jag går till med glädje.. 
Jag längtar efter barnen, mina fina barn! Jag längtar efter att få sitta och räkna på kolhydrater, och få lära mig saker om barn och kost... Jag längtar efter fina kollegor som gör arbetsdagen rolig.. jag kan LÄNGTA när jag inte där. 
Men nu är den fina tiden slut, och det är dax för springvik och jobbsök igen. 

Livet som "part-time-mom" är kämpigt som vanligt... det är kämpigt att hinna allt jag vill hinna när hon är här.. och det är kämpigt att inte ha henne nära när hon inte är hemma.. men det var väl inget nytt?
Agnes har börjat lära sig läsa och räkna. Men vi tränar mest på hur siffrorna SER UT just nu. 
Hon går simskola och det går riktigt bra också! Hon är otroligt generös och snäll, vilket gör mig riktigt glad! 

Jag trivs bra i lägenheten men grannarna får hemskt gärna flytta. 
Väl hemma har jag projekt på G HELA tiden.. det är stolar som ska målas, lampor om ska fixas, väggar som ska göras om och hyllor som ska upp. Men det blir ett väldigt bra resultat! Det mesta kostar lite och ingenting när man återanvänder!! 

Nu ska jag leta recept och sen SOVA. Det ska man också hinna med ;) 

HEJ DÅ SÅ LÄNGE!! 

2013-02-18 @ 21:28:00 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Sara

Ibland hinner man inte med allt man vill göra. Varför? Varje sak i sig tar mer tid än man tänkt =) Bloggen finns kvar när du känner att du vill och har tid igen. Sköt om dig och prioritera/prioritera bort med jämna mellanrum.

Kram på dig!

2013-02-18 @ 22:05:24
Postat av: Granna

Kommer sakna att gå in här och hitta ett inlägg då och då men vi hörs på andra sätt ändå ju! Ta nu hand om dig och de dina så hörs vi snart!

KRAM!

2013-02-18 @ 22:38:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback