Ständigt återkommande ämne..

Nu smygskriver jag. Tänker inte posta på fejjan eller så, och bryr mig inte särskilt mycket om någon läser eller ej.. behöver bara få skriva av mig. Anar att dom jag pratar med har söndertjatade öron.

Idag, när jag satte mig i bilen på väg hem från jobbet fick jag plötsligt alldeles ont i magen.
Det började svida i ögonen och jag fick pressa för att hålla tillbaka tårarna.

Igår var jag lyckligast i VÄRLDEN. Det går inte med ord att beskriva. Det var 2 Juni, och nästan som vilken dag som helst. Jag fick frukost på sängen och presenter, familjen strålade som solstrålar och det pirrade i magen.
Förutom solstrålarna i mitt hem så sken solen som bara den även utanför våra fönster. Fåglarna kvittrade och jag kunde ta på mig sköna sommarkläder. Vi kunde ta fram poolen och det slutade med att hela familjen låg i den!
Ja, jag var lyckligast i hela världen. Jag fick fina presenter av en kompis som var förbi, så fina att jag hoppade upp och ner en par gånger för att jag vart så glad.. Och dom glädje mig resten av dagen. En annan vän kom med chokladtårta... kanske den godaste jag ätit. Lyckans mig! Jag fick tårta i alla fall! Jag fick ligga i solen mest hela dagen, och kramas med familjen & se på när barnen lekte. Jag kramades & läste bok länge med dottern innan hon somnade och det var dags att själv göra kväll.

Jag vaknade med spöregn. Sambon har åkt på jobb långt bort. Bonusdottern har åkt hem till sin mamma. Och det var dags att lämna dottern på dagis för att åka på jobb.
Där sitter jag i bilen efter en rätt skön arbetsdag, och inser att jag ska hem till en tom j*vla skitlägenhet.
Jag börjar tänka på mamma. Och jag hatar mig själv. Jag förstår att dina år var fruktansvärt jobbiga. Och beundrar dig för allt du lyckats ta dig igenom. Men hur tacksam jag verkligen är, går inte med att beskriva. Och jag hatar mig själv. Du stannade hos mig. Med allt vad det innebar, så stannade du hos mig. Vad gjorde jag för mitt barn?

Tänk känslan när dottern kollar på mig och gråter "Men mamma... Jag saknar ju dig..."
2013-06-03 @ 13:21:20 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Annelie

Finaste du, skickar en stor kram! ♥

2013-06-04 @ 09:07:02
URL: http://anneliemedmera.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback