Julkalender

Det här med chokladkalendrar... ger ni era barn sådant? 
Jag anar att det kan bli lite mothugg här.. 
De flesta vet nog vad jag tycker.. Och jag tycker inte att det är en så jättebra idé. 
Helt ärligt så önskar jag faktiskt att det inte ens fanns! 
Kan inte riktigt förstå hur man motiverar det.. att äta godis ALLA dagar i veckan.  

Vi har iallafall bestämt oss för att ha en julkalender i år. 
Ingen TV-kalender, för den var inte särskilt kul för barnen förra året. 
Nope, vi kommer ha en äventyrskalender!
Varje dag ska barnen få gå skatt-jakt och leta en liten presentpåse att öppna!
I en påse kan det vara: En liten bok var, ett pyssel, en liten pryl, några klistermärken, en lek, eller ett äventyr. 
Ett äventyr kan vara att vi ska åka på djungelhuset, att vi ska baka tillsammans, eller liknande! 
Vi har inte gjort klart det, men jag kan berätta mer när vi gjort det :) 
Det är väl en rätt bra idé? Kanske t.o.m något ni skulle kunna göra för era barn? 

2012-11-18 @ 22:41:19 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: ♥ Tirja ♥

Jag har också vägrat godiskalendern i år, ifjol fick han en, men jag tror det va jag som åt dom flesta dagarna för han gillade inte chokladen, så i år tänkte jag göra en sån med små paket på åt han, typ nån liten bil eller bok eller så, har inte riktigt kommit på allt än, men det kommer nog ^^ Är ju två veckor kvar ;)

2012-11-18 @ 22:47:54
URL: http://tirja.blogg.se/
Postat av: Angelica

Vilken jättekul idé, jag vill också ha en äventyrskalender :) KRAM

2012-11-20 @ 03:24:18
URL: http://anejlica.blogg.se
Postat av: Sarah

Vi kommer nog inte att ha någon chokladkalender till Isabell. Jag skulle hellre vilja ha en som man kan ha lite småklappar i. Det där med äventyr i kalendern lät jättekul! Det blir nog kanske något sånt nästa år :-)

2012-11-20 @ 19:03:22
Postat av: Annelie

Ingen choklad här inte, utan en med småklappar från farmorn och en med lego från oss :)

2012-11-23 @ 11:59:14
URL: http://annneliemedmera.blogg.se
Postat av: Ida Roos

Tristan har fått en av sin mormor, men blir det som i fjol kommer den nog glömmas bort i skåpet de flesta dagarna. Min farmor har ju som tradition att brodera varsin julkalender till alla barn som man sen kan hänga småpaket på. Har inte gjort klart i år, men det kommer nog. Brukar få tandborstar,tandkräm, magic handdukar (blir stora i vatten) och annat som kan vara både roligt men också behövs. Men helt vägra chokladkalender gör jag inte, men kommer nog inte ge honom någon själv.

2012-11-28 @ 08:12:29
URL: http://jenkka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback