Brunkullan del 2.

Vi har testat tre till olika tesorter:













1. Svart frukost te drack jag och min sambo Pether. Vi sammanfattar det såhär:
Gillar du klassiska teér är detta ett te för dig! Att det passar till frukost är inget snack om saken.



2. Svart smaksatt te provade vi tillsammans med Jonte, Patrik och Moa.
Pether: "Neutralt och gott!"
Moa: "Inget speciellt"
Patrik: "Vanligt?"
Kicki: "Mjukt och gott!"

Sammanfattningen är svår eftersom det är ett så neutralt te, men neutralt betyder inte dåligt!
Inte för mig iaf.

Jag gillade detta té ovanligt mycket för att vara så "neutralt".




3. Vi smakade även Svart te rökig lakrits tillsammans.
Nu hettade det till och vi kom igång! Vi trodde att den bara hette "Svart te lakrits"...
Jonte: "Perfekt till renstut med pepparrotsröra!"
Moa: "Rökig"
Pether: "Luktar fjällstuga.."
Patrik: "Ett efter-naturvistelse-te!"
Kicki: "En annorlunda smak med en touch av lakrits, absolut rökig."

Allt sas med ett leende på läpparna och känslor kom verkligen fram!
Skulle passa perfekt framför brasan i stugan uppe i fjällen!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Läs gärna vad det står om de olika teéna på Brunkullans egna hemsida:
http://www.brunkullan.com/se/


Pssst!! Kan tipsa om att vi kommer hålla en tävling med Brunkullan snart!!!
2009-12-18 @ 23:01:23 Ekogatan testar! Permalink


Kommentarer
Postat av: Marianne

Härligt. Jag älskar brunkullans thé! Deras "vanliga" (vet inte om de har fler) röda är nog en favorit.

2009-12-19 @ 12:15:00
URL: http://aianne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback