Djur i bur..

Nu ska jag återigen ta upp det här med efterfrågan.
Varför vi inte bör köpa djur från djuraffärer!
(helst bör vi inte köpa djur ALLS)



När vi köper ett djur i en djuraffär ökar vi efterfrågan och det är VI som gör att de måste skaffa fler djur.

Vet ni vad de gör med djuren när de blir för gamla för att sälja?
Hur kan de ständigt ha små/unga djur?
De dödar de som börjar bli för gamla. Alt. ger de som mat till andra djur.
Det här är ändå inte det värsta enligt mig.

Vi gör det tillgängligt för djurplågare att skaffa djur och plåga de bäst de vill.
Vem kontrollerar att ett djur hamnar hos en BRA människa??
INGEN.
Det är så galet enkelt för djurplågare att skaffa djur så det är helt sjukt.
Det är bara att gå raka vägen in på en djuraffär, skaffa en kanin, ta hem den, plåga den på alla tänkbara sätt.

Jag trodde jag var djurvän när jag hade mina djur... jösses.

Vilket LIV är det att leva i en BUR?? Det är ett fängelse!
Tänk själv att endast bo i en bur, UTAN leksaker eller dator eller dyl... bara lite mat. Samma mat året om. Kanske godis ibland, kanske ett hjul att få motion i....

Det här kan jag skriva massor om..

Skriv vad DU tycker!
2009-12-31 @ 11:35:34 Djur&Natur Permalink


Kommentarer
Postat av: Aida

Hur vet du att dom dödar djuren, vart har du fått din fakta ifrån??Jag kan inte tro det du skriver om du inte kan styrka det!! Jag kan inte tänka mig att anställda på typ djurmagasinet skulle klara av att ens veta om att ett djur avlivas för att det inte går att sälja...och jag kan absolut inte tänka mig att de gör det själva. Och hur ska man skaffa djur då om man inte går till djuraffären?? Visst man kan skaffa katter och hundar privat, men jag tror (bara min åsikt) att det är svårare att skaffa andra djur från privat personer. Jag är inte alls inläst på det här ämnet jag bara har svårt att tro dig när du inte hänvisat till någon fakta eller artikel...

2009-12-31 @ 11:58:03
URL: http://aidat.blogg.se/
Postat av: Kicki

Jag kan tyvärr inte tala om min källa, men jag kan dubbelkolla den.. jag kan absolut inte lova att det stämmer! Men jag tror på det själv.. vad händer annars med djuren?? De åldras ju, och inte gärna köper folk djur som redan är gamla...

Själv tycker jag inte att någon har rättigheten att ÄGA ett djur, så jag tycker inte man ska skaffa dom någonstans!!!



Varför vill man ha djur i bur?

2010-01-01 @ 16:54:30
URL: http://ekogatan.blogg.se/
Postat av: Annica

"Själv tycker jag inte att någon har rättigheten att ÄGA ett djur, så jag tycker inte man ska skaffa dom någonstans!!!" Nu kanske du kommer tycka detta är en väldigt dålig jämförelse, men ett barn har heller inte valt att komma till. Det är vi som bestämmer att skaffa ett,två eller flera. För att ta hand om, föda upp, ge kärlek osv. Det är väl ändå samma sak med t.ex. en hund, katt, häst osv? Dom har inte valt att komma till, men vi finns häs för att ge dom kärlek, omsorg, vård mat tec. listan är lång. Jag tycker det är upp till varje individ huruvida man vill ha djur eller ej. Men självklart håller jag med dig om att det är för lätt för en djurplågare(vem som helst) att skaffa djur. Men vem ska avgöra om man är djurvän eller ej? Då tycker jag det är ännu värre att sätta ett barn till världen av föräldrar som man skulle kunna kalla "barnplågare"..



Sv: Ja det var tråkigt med sån liten respons ang. mitt inlägg. Jag hängde inte riktigt med din kommentar om det var ngn sorts kritik eller ej? SJälvklart får ju folk dricka som dom vill. Jag ville bara dela med mig utav min synvinkel på det hela. Hoppas du hade ett bra nyår! Kram

2010-01-01 @ 17:19:55
URL: http://mukisannica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback