Tillbaka till Osten!

Först provade jag den där osten "Emmental" som är utan löpe.. och den fick inte bra betyg av mig!
Den smakar ganska mycket bara som den är(men inte särskillt gott), sen om man hade den i maten så försvann smaken helt. Ätbar, men inte mycker mer än så. 3/10p

Hittade med hjälp av en medarbetare på willys en ost utan animalisk löpe som var suuuupergod!
Hela familjen älskar den! Enda nackdelen är att den smular lätt.. fast det har egentligen ingen betydelse heller bara man är försiktig när man skär. Dessutom kostade den inte mycket! 59:-/kg

Det var en Cheddar ost från "MOSSHULTA" Den får 10/10p faktiskt!

Köpte ädelost också som vi hade på våran pizza, som även den är utan animalisk löpe: "St: Clemens."
Strax dyrare än den vi brukar köpa. Dock värt det. 10/10p

Mozzarella till Pether och Jontes pizza: "Zeta" är utan animalisk löpe. Får inget betyg av mig eftersom jag inte ätit av den.. men jag hörde inga klagomål :)

(Har inte hittat någon mild ost utan löpe än, för er som gillar typ hushållsost)

2009-10-07 @ 09:44:34 Djur&Natur Permalink


Kommentarer
Postat av: Moa

Getosten från Mosshulta va oxå jättegod !!

2009-10-07 @ 17:03:47
Postat av: stina

Vi köper bara västan som är 10% fet och KRAVmärkt och såklart utan animaliskt löpe.

Sedan har vi märket B&P - Naturens skafferi som gör alla sina ostar i vegetabiliskt ostensym istället för löpe :) supergoda med bland annat massa dessertostar och bredbara goda. KRavmärkta de också!

2009-10-09 @ 22:02:29
URL: http://stinasohlberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback