Hälsovecka.

Imorgon är det måndag och ny vecka och vi ska ha lite hälsovecka med enkla regler.

1. Ingen mat efter 19.30
2. 5 mål om dagen, på regelbundna tider.
3. Bara vatten eller annat hälsosamt alternativ som dryck. (ex. färskpressad juice utan något annat än frukt)
4. Inget onyttigt som godis, snax, dricka, alkohol etc.
5. Grönsaker till varje mål.


Frukost bestäms dagen innan, exempel: Gröt och 1-2 macka.
Mellanmål varierar mellan: Frukt, hårdbröd, smoothie, eller liknande.
Lunch och middag efter schema.
Kvällsfika 19.00: Te och 1-2 smörgåsar.

Exempel på tider:
08.00 Frukost
11.00 Lunch
13.30 Mellanmål
16.00 Middag
19.00 Kvällsfika

Om man vill förskjuta tiderna rekommenderar jag att man tar bort kvällsfikat och lägger in ett mellanmål mellan frukost och lunch istället.
Måltiderna bör intas med ca. 2,5 timmars mellanrum, helt utan småätande emellan.

Återkommer med veckomatlista.

Hoppas det är någon som vill haka på !

//Kicki
2009-09-13 @ 11:18:08 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Moa

va duktig du e! o vilken fin sida :D

2009-09-13 @ 12:52:24
Postat av: Tirja

Jag hade gärna hängt på men jag måste äta oftare än så :S Mår så sjuk illa annars ^^

Hoppas verkligen det går bra för dej iaf!

Kram

2009-09-13 @ 18:36:27
URL: http://xredxangelx.blogspot.com
Postat av: Sarah

Jättefin blogg! Jag ska haka på! Ska faktiskt följa ditt förslag om mattider. Det tror jag kan vara en bra början till en sundare livsstil. Puss och kram!

2009-09-13 @ 21:47:53
URL: http://sarahburstroms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback