Semlor!

Så fort jag kom hem efter jobbet idag satte vi igång att baka semlor! Som jag har längtat :)
Fast vanliga semlor med mandelmassa och en massa grädde är ju blä.. så därför gör vi helt enkelt inte sådanna!

Mina semlor brukar egentligen bara vara såhär enkla:
Man gröper ur innehållet ur undersidan av semlan, blandar innehållet med grädde och florsocker. Lite extra grädde m.florsocker på det, lock och ännu mer florsocker ;)
Sen har man en goood sockerbomb :)

Men vänta bara.. snart kommer jag med recept på mina chokladsemlor!! (fick recept av Moa, som jag som vanligt ändrat)
Måste ju smaka först och se om dom är ätbara! :P

Tack för alla grattis!! :)
2010-02-19 @ 20:31:32 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Sarah

Chokladsemlor? Det lät smarrigt. Jag är inte så överförtjust i vanliga semlor, så jag väntar med spänning på receptet :). Saknar er massor! Ska försöka kurera mig så gott det bara går så att vi kan träffas snart! Puss

2010-02-20 @ 16:16:06
URL: http://sarahburstroms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback