Vad tycker du?

Vaknade 5 och kunde inte sluta tänka på vad jag har drömt.. tillslut bestämde jag mig för att skriva om det så jag klev upp och nu sitter jag här.

Sista stunden ur min dröm..
Brorsan knackar på min dörr, men när jag tittar ut genom glaset på dörren ser jag inte Johan.. jag ser bara en pistol.
Det smäller till men han missar,jag blir glad. Det smäller igen. Och plötsligt ser jag att vi inte längre har något nyckelhål kvar, därgenom sticker det också in en pistol och jag är skjuten.
Jag är så lycklig!!!
Jag är skjuten, men eftersom jag inte visste att leken hade börjat så ansåg jag mig som levande igen.
Själv har jag ingen pistol så jag får använda handen, men just nu bryr jag mig inte.
Jag skjuter fyra av Johans vänner från balkongen och strax tre till som är påväg in hos grannen mittemot.
Efter det skjuter jag tre som lyckas tagit sig in hos mig men inte sett mig och nu är det bara Johan och en vän kvar.
Jag regerar.
Johan, du är död. Och din vän med.

"Pangpang" kallade vi det när jag var liten, och det var min favoritlek.

Hur mycket hippie jag än är.. hur mycket jag än önskar fred i riktiga livet, så måste kriget i leken få finnas kvar!!!

Jag tycker det är helt okej för barn att leka med pistoler.
Vad tycker du, och varför?
2010-03-18 @ 06:38:48 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Annie

Jag tycker att de får leka med pistoler, tror inte det "skadar".

Kicki, gör ett inlägg om Adisgladis, du vet vad jag menar!

Puss

2010-03-18 @ 12:16:59
URL: http://annelie86.blogg.se/
Postat av: macknow

Jag gillar inte när mina barn eller barn jag jobbar med leker att de skjuter varandra..Inte för jag tror att dom blir skadad av det eller så, men jag tycker det ser vansinnigt "fult" ut och otrevligt..Det ska liksom inte vara kul att skjuta varandra..

JAg brukar försöka få dom att leka älg jakt eller liknande istället eftersom många föräldrar jagar :)

Så vi har inga leksaks pistoler eller liknande hemma och på jobbet får dom heller inte bygga pistoler av lego eller liknande..

2010-03-18 @ 18:18:00
URL: http://macknow.blogg.se/
Postat av: Annica

Jag kan skicka hela novellen åt dig om du är intresserad, haha! ;)



Jadu det här med pistoler. Här hemma finns ett gevär, vattenpistoler och en pistol som skjuter ut en boxhandske som Sam fick från en mussetidning. Jag tycker det är ok att dom har dom. Men jag tycker inte det är ok att dom leker att dom skjuter på folk eller siktar på folk. Det får dom inte göra här hemma hos oss. Men däremot får dom "jaga älg" och andra djur med sina vapen, alltså inga riktiga djur!!!

Men det är är ju upp till var och en som förälder. Vad som är ok eller inte. Men jag skulle inte uppskatta om en unge kom och siktade en pistol mot mig eller mina barn och pangade. Men det är ju jag!



Kram på dig!

2010-03-18 @ 20:30:56
URL: http://mukisannica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback