Lök

Det kan ju finnas fler där ute som h.a.t.a.r. att skära lök?.. jag gör iaf det!!
Jag har insett.. att när man är själv hemma och gör allt själv i köket, har man inte mycket val längre än att skära löken själv (om man vill ha lök i maten.. vilket jag vill.)
Så när jag väl måste skära den förbannade löken, så passar jag på att skära hela löken direkt och lägga den i en liten burk i kylen.. då har jag färdigt till nästa gång, och slipper göra det då :) 

Sen har jag hört att en del använder googles.. eller så kan man använda köksassistenten om man har en sådan. 
Fler tips har jag inte...hur gör ni?
2011-12-31 @ 22:01:28 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tips för att inte gråta eller? Tänd ett ljus och ha bredvid! :)

2012-01-01 @ 10:26:03
Postat av: sofie

Skölj kniven i kallt vatten de brukar hjälpa, annars är ett tipsa att tugga på knäckebröd med öppen mun. Mitt allra bästa tips är att ha kontaktlinser i ögonen ;-)

2012-01-01 @ 11:32:05
URL: http://sofiiizblogg.blogg.se/
Postat av: Tirja

Har inget bra tips, fast jag har hört att det kan hjälpa om man låter kallvattnet rinna i kranen samtidigt (låter ju dock inte så himla miljövänligt) och inget jag testat om det funkar heller!

Jag brukar genomlida det bara helt enkelt, fast det resulterar ju i att det inte blir så mycket mat med lök i!

2012-01-01 @ 19:31:01
URL: http://tirja.blogg.se/
Postat av: Kicki

Men TACK för tipsen!! :D

2012-01-01 @ 22:39:16
URL: http://ekogatan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback