Lyckliga dagar

Efter en lång och tung period får jag känna på lugnet och en gnutta lycka.
Det pirrar i magen av tanken på att må bra.
Gårdagen såg ut så här:
Dagen börjar, som dom flesta mornar med min underbara dotter; Helt underbart!
Vi myser en liten stund innan vi kastar på oss kläderna och nästan springer till bussen.
Agnes ska följa med mig på jobbet!
I busskuren börjar vi på en dubbelmacka jag gjort i ordning tidigare och fnissar lite över att vi bara hinner ta en tugga innan bussen kommer.
På bussen äter vi upp mackan och en apelsin och leker hela vägen till bussens stopp att vi dricker smoothie och äter glass. Det är Agnes som bjuder!
Agnes manar: "Spring mamma, spring!" Det är en bit från sista busshållsplatsen till jobbet, och Agnes får inte gå själv eftersom vi måste gå på en bilväg.
På jobbet äter jag en tallrik fil med müsli och Agnes äter lite naturell yoghurt med müsli (vilket inte direkt var något för henne)
Vi åker på utflykt med jobbet och vips så är dagen slut!
Nu går bussen tillbaka till stan, och där ska vi träffa vår älskade Moa! En av mina bästa vänner, och Agnes gudmor! Vi går en liten sväng nere vid stråket som dragit igång, men bestämmer oss för att äta på stan istället.
Moa bjuder! Och inte nog med det... vad mysigt det var!! Och vilken bra rådgivare/lyssnare och vän hon är!!
När vi ätit klart går vi efter gågatan och tittar på stånden som i vanliga fall inte står där.
Agnes vill ha! Den, och den, och den... och när mamman väl har sagt: Ja kanske, så kommer ett litet ynka försök till att med surmin visa att det inte är okej att mamman sen säger nej.. som snabbt går över när mamman säger att vi ska gå vidare. 
Sen tävlar vi.. nästan hela vägen hem, och ändå tog det en TIMME att gå (springa).
Väl hemma får Agnes krypa ner i ett bad med lite tända ljus och mysa lite innan kvällsfikat.
Angelica kommer! Äntligen! Hon har säkert skavsår i öronen idag.
Agnes kom upp och åt kvällsfika med oss, som hon ändå inte orkade för att hon var för trött.
När Agnes lagt sig sa Angelica: Jäklar vad hon surrar! Och sen fick hon höra på mamman som också kan surra!
Och därav skavsår i öronen kan jag tänka mig.
Vi var uppe till efter tolv och pratade, och det var hur mysigt som helst tycker jag. Toppenkväll!
Vid ett somnade jag och fick sova till 6 första gången. Då ville Agnes ha en filt.
Somnade om och vaknade 8. Somnade om och vaknade 9. Klev upp kring 9.30!
Dagen hittills idag:
Agnes var vaken på sitt rum, och nu har vi just ätit hallongröt..
Men det märks att Agnes inte ätit sånt på ett tag, för hon var väldigt skeptisk!
När jag kokar gröten lägger jag i frysta hallon och lite russin, när gröten är klar ringlar jag lite honung på och tillsätter en skvätt mjölk.
Men det gick i henne tillslut.
Nu sitter vi och äter hårdbröd med sallad från min mammas land, ost och avokado! Mums!
Vad dagen bjuder på, vet jag inte än! Men vi är lediga och ska bara njuta tillsammans och ta dagen som den kommer!! <3
Kärlek!
2011-07-27 @ 11:01:32 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback