Sluta banta!!

"Flera studier visar att barn till bantande föräldrar utvecklar ätstörningar i betydligt högre grad än till föräldrar med ett mer sunt förhållande till mat."
Att banta är inte rätt metod att gå ner i vikt.
Det är en LIVSSTILSFÖRÄNDRING som behövs.
Jag förstår att det kan vara jättesvårt.. vad man än gör så har man alla dom där extrakilona, man går inte ner! Man har testat allt.
Man tar hellre bort potatisen än chipsen. Man sätter hårda gränser och sliter i perioder.
Det finns många olika sätt.
Skriver med en vän på FB och jag förstår hur man kan tycka att bantning och livsstilsförändrig kan se ut som samma sak. 

Men jag skrev som jag ser det:
"Bantning och att gå ner i vikt är, enligt mig, två skilda saker. Det ena står för något onyttigt, en kris kroppen måste genomgå. Det andra står för ett friskare liv. 
Vad man behöver göra är individuellt, men träning och rätt kost ingår i en sund livvsstil, det är inte en bantningsmetod tycker jag. 
Men jag förstår att man kan tycka att det är samma sak.
Det har jag också gjort!"


Hur ser dina tankar ut? 
Vill du dela med dig av något här?
2011-10-07 @ 12:21:09 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: macknow

JAg håller med dej!! Jag har bantat förrut och gått ner i vikt.. dock har jag gått upp lika mycket ganska snabbt igen. Nu efter Ebba föddes bestämde jag mej för att gå ner i vikt.. Alltså tänka på vad jag äter och röra mej mer, minst 1 liten promenad om dagen och mindre socker och mer frukt och grönt.. Thats it.. Shaker och annat grus och grejs kan man slänga i soptunann!

2011-10-07 @ 18:04:13
URL: http://macknow.blogg.se/
Postat av: he man

om man tränar och tar med sitt/sina barn på träningen kan man och kommer kunna äta precis vad man vill..bantning borde förbjudas alla borde röra på sig i den mängd energi man stoppar i sig..om du har en bil som drar för mycket bensin så klart du byter bil om du inte har råd!!!samma sak med kroppen kör efter den "bensin" du tillför kroppen..lathet är problemet inte bantning

2011-10-09 @ 11:11:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback