Män med respekt

Dagens ämne blir män med respekt för sin kvinna.
Det kommer inte handla om misshandel eller kvinnofridskränkning. 
Vi skulle kunna kalla det "vardagsrespekt"?..

Ett av mina ex började skriva till mig för ett tag sen..
Det började med några enkla "Puss och kram" och flirtgubbar... ;)
Det var fortsatte med...
"Kyss och smek "
"Kyss i ljumsken"
"Slick i nacken"
OSV...
Jag tror han ledsnade på mina konstanta svar: 
"Men varför skriver du så här? Vad tycker din tjej om det? Bryr du dig inte om det?" m.m.. 

Nej jag tycker INTE att man har respekt för sin partner när man skriver så till ett ex.
Eller till någon annan faktiskt.
Och inte heller när man kallar henne "Kärringen där hemma"
Eller när man på något sätt beklagar sig över henne för andra människor.
Är det jobbigt eller om du är less... GÖR SLUT, eller var bara tyst!
Vill man stanna så gör man vad man kan för att det ska funka, och för att man ska må bra tillsammans. 
Men det krävs också att man har rätt attityd!
Jag har hört någon vis säga "Det blir som man tänker" Och det tror jag på! 
Det kommer inte bli bra så länge man inte gör något för det. 


Det är så viktigt att man är tuff inför sina kompisar... men vad är viktigast i slutändan? 
Och vad tycker egentligen kompisarna? En kille som också trycker ner sin tjej, eller en kille som hela tiden vågar stå för att han har världens bästa?? Vad ser man mest upp till?

SJÄLVKLART får man beklaga sig om man har det jobbigt.. om man pratar i förtroende med en vän.. men det är oftast inte på den nivån känns det som.

Helt ärligt. Det var Ronny som fick mig att se det här på ett helt nytt sätt.
När vi dejtade berättade han att killarna på skolan satt och beklagade sig hela tiden.. 
"Jag får ju aldrig ligga!" eller..
"Nej fy fan, jag vill inte ligga med den där!" eller..
"Tänk om man fick byta upp sig lite..."
"Så jävla skönt att slippa vara hemma"

Förnedrande och illa. Du gör din kvinna illa! Och du gör dig själv illa!
Du är den där stackars killen med den värdelösa tjejen...! Kanske den patetiska killen som inte gör slut??
..Vad skulle du sakna? Varför är ni tillsammans?


Testa istället:
"Min underbara fickvän klev upp och gjorde frukost till mig idag!"
"Min tjej städade hela lägenheten, utan att jag behövde lyfta ett finger!"
"Min kvinna lagar den bästa maten!"
"Min fru gör allt för mig!"
"Jag och min fru har så roligt tillsammans!"

Tror inte mitt ex kommer läsa det här, men om.. ja, jag har egentligen inget att säga dig.. jag tappade respekten för dig rätt så hårt när du började skriva som du gjorde till mig. 
Du har en blivande fru där hemma.. ni har hus och barn. Sluta jaga andra.


Och Ronny... ska bara ha ett stort jäkla tack. Han skulle aldrig prata illa om mig inför andra.
2012-04-30 @ 09:52:44 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Angelica

Du är så jäkla bra Kicki, du vet det va? Miss you!<3



2012-04-30 @ 19:43:32
URL: http://anejlica.blogg.se/
Postat av: Sofie

Man kan ju undra vad hand tjej skulle tycka om hon fick veta hur han skriver till andra?

2012-05-01 @ 14:46:57
URL: http://sofiiizblogg.blogg.se/
Postat av: Annelie

Det finns ju tyvärr både tjejer och killar som beter sig så, och det är så fruktansvärt avskyvärt. Andreas skulle aldrig prata så om mig, och jag skulle aldrig göra det om honom!

2012-05-02 @ 20:09:03
URL: http://anneliemedmera.blogg.se/
Postat av: Kicki

Sofie: Jag har dessutom hört att hon är av den lite mer svartsjuka typen. Så jag tror inte att hon skulle älska det.



Annelie: Ja, så är det ABSOLUT!

2012-05-06 @ 20:45:44
URL: http://ekogatan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback