Ingen sömn i natt...

Vi har som sagt flyttat oss lite. Några hus bort, och några rum större.
Vi håller på att göra om hallen som kändes som väldigt stor prio! 
Önskar att jag hade vänner som bara plötsligt stod här utanför dörren och ville bli satta i arbete.. gärna en hel armé :) 
Grannen är ju fantastisk, hon har väl varit mer här än hemma senaste tiden?? 
Hon har hjälpt mig att flytta möbler från höger till vänster, möblera rummen, sätta upp krokar och hyllar, och bygga ihop möbler.. Utan henne hade jag nog inte alls kommit så här långt..
Mannen som jobbar natt sover ju bort dagarna, så vi hinner inte så mycket tillsammans. 

Nu ska jag egentligen slipa väggar eller sälja bort prylar (har en hel vägg med sånt jag vill sälja av mig) eller packa upp saker, men jag vet inte vart jag ska få orken ifrån. 

Den här natten..
Somnade vid 23.45 kanske.
Vaknade 00.00 av att grannbarnet grät, och grät, och grät :( 
Strax senare vaknade jag igen 00.40 kanske, av ett annat barn som bara grät och grät. 
Kl.02...nånting, vaknade jag av att Ronny kom hem.. Men han kom inte i säng fören kring 03.00 (efter att jag halvt skrämt ihjäl honom med att dyka upp inne å toaletten, hehe)
Vi låg och pratade en stund, och sen gick det INTE att somna om.. vet inte huuur länge jag låg och vända och vred mig!? Till 04.00?? 
Kl.05.20 kom Agnes.... hon hade ramlat ur sängen och undrade om det var morgon eller natt...
..Natt!! Svarade jag.. men hon kunde INTE sova.. satte på en ljudsaga och sa att hon var tvungen att försöka somna om. 
05.40 kommer A tillbaka.. Kan INTE sova. Kryper ner hos mig. 
HON somnar. Jag ligger och undrar hur jag ska klara av dagen. Somnar efter en stund, och får iaf sova till 08.45! ..men vaknar varannan minut ungefär av sparkar i rygg och mage, och armar i ansiktet, osv...

JAHA!!! VAR det SÅ HÄR det var att vara småbarnsförälder!?
Blir man inte sjuk i huvudet av att leva så här!?
;)

Nej, nu måste jag arbeta med lägan...
2012-08-21 @ 10:34:59 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Annelie

Åh vilken jobbig natt! :( Hoppas vi ses snart!

2012-08-22 @ 09:36:52
URL: http://anneliemedmera.blogg.se/
Postat av: Anna

jag lever med dom där sparkarna. ne man blir inte galen bara väldigt less ibland, värre är de på dagarna med en unge med 2 års trots. men man måste ju ändå erkänna att de e mysigt att vakna upp i en 180 säng (som lika gärna kunde vara 90, så tätt som vi ligger på morgonen) då ligger man där med fötter från olika håll. men fötter som är still. :)

2012-08-23 @ 09:42:11
Postat av: Kicki

Ja, det var väl kanske inte sparkarna som var värst :P

Det var snarare alla vakna timmar... INGEN sömn.

Nej jag älskar att dela säng med Agnes.. hon har ju vägrat tills nu så!! :)

2012-08-24 @ 00:07:09
URL: http://ekogatan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback