Sälj grej med tjej.....

Det startade med att en kille på FB flera gånger på sista tiden "Gillat" bilder med just "Sälj grej med tjej"
Ja han är ju en kille han med.. men ju mer jag tänkte på det, ju mer irriterad blev jag.
Alla dessa reklamer med halvnakna tjejer/kvinnor/flickor, som bara är där för att sälja en produkt!
Sätt vi ska sälja på, och hur vi ska se ut!?!
Bildäcksreklamer+naken tjej, rakapparater+naken tjej, öl, datorer, jeans (tjejer UTAN jeans..)...
Spel, resor, sängar, FISK.....
Förnedrad naken tjej, med datorsladd virad runt sin kropp??
Misshandlad naken tjej med mat.. "värt att dö för"
Vi är så jävla dumma att vi letar efter saker i våra trosor....
Vi är ingenting värda utan våran skönhet.. men det finns ju doktorer!!
Vi kanske är misslyckade på alla sätt, men vi kan iallafall ha vacker hår, bara vi använder rätt produkter!
Kvinnor i ställningar som visar på att vi är sämre, underlägsna, dåliga, skamfulla men oskyldiga.
De vackraste supermodellerna duger inte, utan måste photoshoppas!
HUR vi än gör, och HUR vi än beter oss, så duger vi inte.
Jag blir så arg! Vi kvinnor ska inte ens se ut som kvinnor längre!
Vi ska se ut som oproportionerliga dockor! Vidrigt!
Här säljer vi bara lite spel.. och varför inte använda oss av kvinnans KÖN...
Den här tjejen är inte bra nog att dom vill visa HENNE.. det enda som är värt något är...


Granna tipsade mig om Sälj grej med tjej.
Efter Anna visat sitt missnöje och pekade på den här, andra sidan av bilden, var det alla ni andra som starkt visar det fina intresset för photoshoppade omänskliga kvinnor med "p.e.r.f.e.k.t.a" kroppar.
Sen har jag Elin att tacka för den grymt underbara dokumentären!!!
SE DEN!!!
http://www.youtube.com/watch?v=1ujySz-_NFQ
SE DEN!!!!
2012-02-19 @ 15:10:45 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Granna

Jag måste bara dubbelkolla hur du menar, menar du att jag gillar dessa sexistiska, äckliga reklambilder eller menar du att jag bara visade dig bloggen? Så svårt att förstå i skrift ibland, kan lätt bli missförstånd när det inte finns nyanser :-)

2012-02-19 @ 15:53:12
Postat av: lena

Usch, blir så jävla less på all reklam med nakna brudar i. Som dessutom inte har nåt med själva grejen att göra. Spyr lite inombords varje gång jag ser sånt!

2012-02-19 @ 17:49:49
URL: http://gopublic.devote.se
Postat av: Kicki

ÅÅÅÅH NEJ ANNA!!! Du visade med MISSNÖJE över hur illa det är!! Får INTE misstolkas!!! Jag hoppas ingen tolkar det fel :S

2012-02-19 @ 18:04:36
URL: http://ekogatan.blogg.se/
Postat av: Granna

Hahahaha! Jag trodde det men ändå, var bara tvungen att kolla ;-) Puss på er fina, medvetna, människor!

2012-02-19 @ 18:44:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback