Nr.81

100 sätt att rädda världen...
Nr. 81
"BYT MAKEUP.
Vilket inte är så lätt. Det finns miljömärkta tvålar, schampon, balsam och duschkrämer.
Men letar du miljömärkt kosmetika kan du med lite tur hitta någon enstaka lotion innan det blir stopp.
Av ren självbevarelsdrift bör du då välja produkter med få ämnen. 
Innehåller en kräm 27 kemlikalier, varav du inte kan stava till särkilt många och än mindre uttala dem, är risken stor att någon av dem kan vara skadlig för såväl dig som miljön."

Det finns faktiskt jättebra sidor, det gäller bara att leta!!

Jag har rensat, och rensat, och rensat... det krymper, och krymper, och krymper.
Men här lite av de prdukter jag har kvar som är fyllda med kemikalier. 
Produkter jag lagt ner lite, eller massor av pengar på.
Här är det jag har fortfarande har kvar:
Här är det som är nytt och som är bättre för Mig och miljön.
Det som jag använder nu och då.

Sakta men säkert byts det ut. 
Är det någon som ändå gärna fortsätter med kemikalier, och som vill ha/köpa något av det jag inte förmår mig att kasta, så säg till.
2012-07-22 @ 17:48:04 Djur&Natur Permalink


Kommentarer
Postat av: Sara Lundkvist

Tack, men nej tack =) Har bytt ut (nästan) allt själv och är helt eksemfri sen sju år tillbaks. Värt varenda krona! Älskar Weledas hudvårdsprodukter. Make up har jag inte varit lika flitig på att byta ut utan har istället dragit ner på antalet produkter. Lycka till Kicki

2012-07-23 @ 11:42:11
Postat av: Annelie

Haha började skratta för mig själv när jag började tänka på hur lite smink jag äger och använder, sminkar mig max en gång i veckan.. Det är ju nästan pinsamt :P Kajal, mascara och ögonbrynspenna, that's it! Har även någon ögonskugga och ett läppstift...

2012-07-23 @ 14:06:56
URL: http://anneliemedmera.blogg.se/
Postat av: Kicki

Härliga ni är :D

Och vad GLAD jag blir!!

2012-07-30 @ 23:47:27
URL: http://ekogatan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback