SLV

Vi BEHÖVER inte dom mängder kött vi trycker i oss!
Enligt kostrådgivaren bör vi äta fisk tre dagar i veckan, och vem gör det? 
Helt ärligt kan jag säga jag inte tror jag har en enda läsare som faktiskt gör det?
Sen bör vi äta varierat, och testa nya saker. Vi bör äta mer frukt och mer grönt.
Korv bör vi äta MAX en gång i veckan... men är något vi skulle klara oss väldigt bra utan.
Däremot är nog korv något jag tror att dom flesta äter för mycket av.
Kom igen vegetarisk dag!! Låt alla ha (minst!) en i veckan!!
Det är spännande att testa nya vegetariska maträtter! :)
2012-05-22 @ 17:56:29 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Angelica

nej FRAMFÖR ALLT behöver vi inte äta fisk 3ggr i veckan, det är sånt himla tjat om att dra ner på kött samtidigt som varenda fiskart är antingen fullproppad av gifter, utrotningshotad eller snudd på. jag ser inte logiken i att dom fortsätter envisas med att vi ska äta mer av det? en vegetarisk dag i veckan är ju alltid en bra start, själv funderar jag på att införa en ovegetarisk dag i månaden men jag kan inte förmå mig haha. men kommer jag över en fin bit vilt så kanske jag slår till, får se :) kram

2012-05-23 @ 00:12:24
URL: http://anejlica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback