Några små eko-tips..

Här kommer små "eko-tips"
Där eko skulle kunna stå för ekonomi?
 
- Jag tvättar mina disktrasor i tvättmaskinen.. gång på gång på gång.. eller kokar dom ibland.
 
- Istället för bomullsrondeller eller liknande använder jag tvättlappar i bomull från IKEA som jag tvättar och använder om. (Ännu bättre om vi köper ekologiska handdukar att använda om och om igen) 
 
- Jag använder plattor som redan är varma på spisen.

- In & ut genom kyl & frys.. jag tar ut allt jag ska ha och stänger, sedan ställer jag fram på bordet och dukar upp osv. Samma sak när det ska IN. Jag sätter på alla lock osv, och ställer brevid kylskåpet innan jag öppnar och ställer in allt. 

- Presenter slår jag in i tidningspapper. 

- Pyssla med reklam. 

- Återanvänd allt som går att återanvända! :) 

2012-11-02 @ 19:24:00 Djur&Natur Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback