Frukost är mitt favvomål!

Fick en liten förfrågan om att skriva ner allt jag äter här på bloggen.. men då jag inte tror att det intresserara dså många, så jag gör nog inte det. Däremot så kommer jag skriva MER om vad jag äter, eftersom det faktiskt är det jag brinner för! 
Nu ska jag skriva om mina underbara FRUKOSTAR i några inlägg!!
Igår, lite lyxigare...
Havregrynsgröt med riven mörk choklad, hallon, solrosfrön, pumpafrön, havremjölk och toppat med att ringla lite honung över.. men kände ändå att det skulle passa ypperligt med lite skivad banan på också! Sjukt gott!!!
Till kaffet ville jag lyxa med en liten skorpa och två små praliner av mörk choklad. Men det gjorde jag faktiskt inte.. ett par mackor senare och jag orkade inte min lilla efterrättstallrik!
.
Hårt bröd är det jag vill rekommendera*, och alltid äkta smör. Jag använder bara ekologiskt bredgott.
Jag köper cheddarost med hög fetthalt... "Mosshulta"!
Den är utan animalisk löpe, den är inte tokdyr, den är sjukt god, och man behöver mycket mindre av den; än av en med låg fetthalt ;)

*Att köpa BRA, men gott, mjukt bröd är som att leta i en djungel.. jag har försökt länge nu utan resultat..
2012-01-07 @ 09:58:59 Recept Permalink


Kommentarer
Postat av: Granna

Jag ser änglaspelet i bakgrunden också, mysfrukostar är de bästa :-)

2012-01-07 @ 12:18:00
Postat av: tirja

Åh jag skulle gärna se lite av maten du äter! Gärna lite tips på lätt och god vegetariskt ni fiskrätter för sånt har jag dålig koll på men vill gärna införa mer sånt i kosten hemma! Du är så duktig! En riktig inspirationskälla!

Kram! <3

2012-01-07 @ 12:24:45
URL: http://tirja.blogg.se/
Postat av: Kicki

Ja Granna, jag är SÅÅÅ glad över att du övertalade mig om att köpa den! Jag älskar den!



TACK Tirja!!! Då ska jag skriva mer om vad jag äter ^^

KUL!! Jag blir såå glad!

2012-01-07 @ 13:06:51
URL: http://ekogatan.blogg.se/
Postat av: ingrid

Igår köpte jag Mosshulta, har sneglat länge på den osten och blev efter första tuggan mer än positiv överraskat, JÄTTEGOD OST ! Kan bara rekommenderar den !

2012-02-08 @ 11:48:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback