Dissa julskinkan i år!!

Jag förstår inte hur otroligt lite folk bryr sig om djuren???
Hur tänker ni, för jag förstår inte!!!!

Det blir ett jäkla liv när man pratar om/skriver att man tycker att fler borde sluta med kött eller iaf äta mindre, både om hälsan (vilket är bullshit, man måste inte äta kött för att må bra) och om att det är så många som har det bra, när det egentligen inte är det!!
JA, visst finns det gårdag som sköter sina djur bra. Men det är SÅ j*vla många gårdar där djuren behandlas så fruktansvärt dåligt!

Är det okej att låta ett djur leva inomhus i hela sina liv??
Är allt det här okej??
Är det SÅ svårt att välja EKO istället, då djuren åtminstone KANSKE behandlas lite bättre?
Är det SÅ svårt att välja lite grönsaker på mackan istället för skinka??
Är det verkligen SÅÅ svårt att stå på djurens sida???
Vem kan hjälpa djuren om inte Du kan???


För att visa att det är FEL att behandla grisarna såhär tycker jag att vi ska skippa julskinkan i år!
Kan vi inte göra det??



Här kommer en smakis från Angelicas blogg, tycker alla bör läsa detta.. http://anejlica.blogg.se/index.html

"Djurrättsalliansen, som utan böndernas vetskap tagit sig in på gårdarna och fotat, filmat samt fört protokoll på missförhållandena, kommer med dom skrämmande uppgifterna att:
På 40% av gårdarna hittades döda djur, även inne i boxarna.
På 55% av gårdarna konstaterades beteendestörningar som gallerbitning och kannibalism.
På 84% av gårdarna fanns sjuka djur: halta, hostande, svaga och eller med förlamade ben."
2009-11-26 @ 15:12:02 Djur&Natur Permalink


Kommentarer
Postat av: Anna

En film/doukmentär som jag skulle rekomendara är FOOD INK.



http://www.imdb.com/title/tt1286537/

Helt klart värd att se, alla borde se den !

2009-11-26 @ 19:00:56
URL: http://annais.blogg.se/
Postat av: kickan

Tack för att du tog tid för att svara på min fråga:)



Sv: Att dansa brukar jag göra,fast i duschen (då är det ingen som ser nämligen) att vara naken gillar jag dock inte,jag önskar mig faktiskt en sexigare röv.. haha! och jag äger faktiskt en fisk skål på facebook:)

2009-11-26 @ 21:00:58
URL: http://kick86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback