Röntgen-dieten!

Vad händer med kroppen?

Röntgen-dieten!
EJ grönsaker, frukt, fibrer, grovt bröd, hårt bröd, stekt mat, fet mat.

Måndag, dag 1: Frukost,lunch,middag som vanligt. Minst 2 liter vatten. Laxermedel.
Dag 2: Soppa eller buljong + laxermedel. Minst 2 liter vatten.
Dag 3: Endast lite skorpor och te till frukost. Mer laxermedel. Sparsamt med vatten. INGENTING annat.

Jag är van vid: 5 mål om dagen. Äta mycket fibrer. Att få BEHÅLLA maten i magen, iaf ett tag!
Dag 3 fanns knappt några krafter kvar, och träningsvärk i mage och ben.

Vad händer med kroppen??

Min kropp är van vid att få mat vid regelbundna tider och är inte van vid att maten ska försvinna lika fort som den kommer.
När magen är tom börjar den gå på sparat lager. Alltså äter den av mitt fett. Jag går ner i vikt.
Vad händer sen?
När jag efter röntgen snabbt hittade en pizzeria och vräkte i mig tills jag nästan sprack så tog kroppen åt sig så mycket den bara kunde för att spara inför nästa "kris". Magen har ingen aning om att "dieten" är över.
Nu är jag tillbaka på ruta ett. Min kropp kommer att samla tills den insett att jag åter igen ger kroppen det den behöver på någorlunda regelbundna tider.
= Jag går upp i vikt.

Och såhär funkar det för alla er som bantar också. Att vräka är det dummaste man kan göra.
Att aldrig äta skräpmat/godis, m.m. och sen vräka i sig är jättedumt.
Om man däremot äter en chokladbit ibland blir kroppen van. = småät hellre än att vräka. Och med småät menar jag INTE 10ggr om dagen, utan lagomt lite några ggr i veckan hellre.

Nu är det inga många kilon jag pratar om, ingen grejj egentligen.. men intressant tycker jag!
2009-11-19 @ 13:46:05 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback