Shopping?

Hur viktigt är det för dig med nya kläder?
Handlar du på second hand?

Jag försöker fortfarande intala mig själv om att jag inte är intresserad.. varken av kläder eller prylar.
(Särskillt inte av prylar eftersom vi har mer än nog! Alldeles för mycket!)
Det är så fuktansvärt slöseri med pengar tycker jag. Pengar som man kan använda till något roligare!

Häromdagen höll jag på att falla dit.. jag vill ha! Så gärna vill jag ha lite mer kläder.. Eftersom jag har gått ner så mycket i vikt så har jag inte mycket som passar som jag också tycker är snygga, men de går ju att ha.. tyvärr är ju jag som alla andra och vill ha snygga passande kläder och efter en sväng på stan insåg jag hur mycket snyggt det finns. Så mycket snyggt som skulle passa till min "nya stil".
Hade någon sagt att det var helt okej att shoppa upp alla pengar så... jag hade inte var svårövertalad!
Men varför är kläder så viktigt??


Vad vill du göra med dina pengar?

Sparar du pengar? -Till vad isf?

Vart går dina pengar?

Jag sparar just nu till krisläge, klarar vi det så sparar jag till urkult!
Annars vill jag spara till hus!

Men nöjen kommer långt upp på min lista, så är det.


//Kicki
2009-09-28 @ 09:06:11 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Tirja

Just nu sparar vi inget alls då det hela tiden finns hål som måste täckas.



Har för första gången sen sommaren 2005 handlat kläder åt mej själv nu ^^ (mamma byxor och tröjor då jag inte kan ha några byxor alls längre m.m (och har iaf köpt två par byxor på tradera ^^)

Annars går nästan alla mina pengar åt till mat.

Då jag aldrig haft pengar att skämma bort mej själv med ^^



Men det jag vill göra med mina pengar. Spara till renoveringen av huset, och utbyggnaden. Och att få åka på semester nästa år. Annars kan jag inte komma på så mycket mer än saker som är till bebisen som jag vill att pengarna ska gå till :)

2009-09-28 @ 19:56:56
URL: http://xredxangelx.blogspot.com
Postat av: Annie

Jag försöker att handla så mycket jag kan på rea och så köper vi inte kläder så ofta, inte saker heller utan det är mest när vi önskat oss och fått pengar till det. Men att köpa saker och kläder gör att man känner sig lite lyxig, även om det är på rea :)



Vi håller på att spara pengar till en buffert, sen efter det ska vi spara till en utomlandsresa! :)

2009-09-28 @ 22:03:51
URL: http://annelie86.blogg.se/
Postat av: sara

Jag handlar på tok för mycket men då har jag däremot inget emot att handla på t ex loppisar, tradera osv om det är i fint skick! Och sen säljer jag kläder på tradera, loppisar, skänker bort osv när jag lessnat på kläderna eller då jag bara vill ha nytt istället för att kasta. Sparar pengar gör jag och nu sparar jag till julklappar eftersom jag komemr att vara mammaledig och ha MYCKET mindre pengar än vad jag är van ;)

2009-09-30 @ 21:00:37
URL: http://sarasandman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback