Materiella ting..

Jag är glad att jag tagit mig ur världen med ha-begär av materiella ting.
Jag ser med nya ögon och jag lever ett annat, lättare och gladare liv.

Det är fruktansvärt vad mycket prylar vi hela tiden skaffar och gör oss av med.
Hur kan vi lägga ner så mycket pengar på TING?
Jag har hur mycket prylar som helst som ligger och samlar damm..

Det massproduceras så mycket saker och hela tiden slängs lika mycket, sophögarna växer och vi fortsätter bara att tillverka, högarna tar plats och vi förstör och slösar miljö.




Jag har också mina laster.. jag vill bo fint i en hemmamiljö där jag trivs.
Jag kan TVÄRR inte tänka: "Det är bara ett ställe där jag bor"
Men jag vill inte ha mer prylar, jag vill inte lägga mina pengar på sådant och jag vill inte få mer heller.

Det finns bättre saker att lägga pengarna på!

Jag vill uppleva saker, stimulera mina sinnen.. må gott, må bra.
Vill testa massor av olika maträtter, olika sorters choklad, lära mig att äta saker jag inte äter i vanliga fall!
Kärlek! Jag vill ha, ge, känna, uppleva... Jag har så mycket kärlek!
Hitta på saker, se, vara, leva.


Vill du verkligen lägga dina pengar på prylar??
-Varför?

Vill du ha prylar?
Du är välkommen hit och hämta, jag har massor.
2010-04-19 @ 14:33:29 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Marianne

Jag vill egentligen inte heller ha prylar, men jag vill ha ett fint hem, samt vårda mig själv (både det inre och det yttre), och då blir det lätt att det samlas en del. Jag är en sådan som inte klarar av att göra mig av med saker heller, allt innehåller så mycket minnen eller kan "komma till användning". Önskar verkligen att jag hade styrkan att inte bry mig om materiella ting alls, men det är svårt såsom dagens samhälle ser ut.

2010-04-19 @ 14:46:23
URL: http://aianne.blogg.se/
Postat av: Annica, mamma till tre

Tyvärr så är jag helt såld på prylar..Som du kanske anat! Jag kan inte tänka som du, även om det vore bra. Jag bara MÅSTE få köpa lite nya saker då och då! det är ett av mina inte så bra beroenden.. Jag kan ju heller inte sluta med alla beroenden samtidigt. Då skulle det bli jobbigt. En sak i taget!



Men du kan ju vara med i min tävling där du kan vinna en ekologisk kanin..Dewt är ju iaf en bra pryl att lägga beslag på! ;) Kram

2010-04-19 @ 16:34:00
URL: http://mukisannica.blogg.se/
Postat av: Annie

Jag lägger mycket hellre mina pengar på resor (vilket i sig inte alltid är så miljövänligt) och god mat än prylar men jag är verkligen en sucker för att köpa presenter till de jag älskar. Och jag kommer gärna och hämtar ;) Puss gummman!

2010-04-19 @ 19:46:36
URL: http://annelie86.blogg.se/
Postat av: stina

och tänk vad mycket mindre folk skulle behöva jobba om man inte konsumerade så jävla mycket hela tiden. få mer familjetid och njuta av det man har medans man dessutom räddar planeten från både utsläpp vid tillverkning och sopor när vi slänger sakerna.

2010-04-20 @ 20:59:29
URL: http://stinasohlberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback