Mamma saknar dig..

Natten var en speciell natt. Ångesten när jag la mig utan att få säga god natt, eller utan att få titta på mitt barn en sista gång innan jag stänger mina ögon.
Ångesten av att gå in i mitt barns rum, och sängen är tom.
Rummet är kallt och utan lek.
Helt utan andetag och söta små snarkningar.
Två nallar och två snuttefiltar fick följa med mig.. jag somnade ensam, och vaknade ensam.
Glädjen över att få gå över och träffa henne idag gjorde att jag tog mig upp ur sängen och kastade i mig maten.
Men efter beskedet om att jag inte fick komma och träffa henne idag har jag gråtit resterande morgon.
Det handlar om att jag inte får träffa mitt eget barn.
Det handlar om att jag DÖR inombords.
Hennes pappa vill att jag "lär mig" att vara utan henne.
Hon är 4 år.
Jag ska inte behöva vara utan henne mer än en arbetsdag. Jag är en MAMMA.
Jag vill se henne, känna henne, vara med henne... VARJE DAG.
HON ska inte behöva vara utan mig! Jag vill finnas här för henne!!
Vi kör med varannan vecka. Och jag hatar det. Varje vecka hon inte är här så hatar jag det.
Först förlorar jag hälften av hennes år till honom.
Så på 12 månader får jag 6 månader! 
Sen har vi jobb och dagis, vilket ger mig... helger och några kvällstimmar.
Jag dör. Sakta. Inombords.
2012-04-12 @ 11:20:54 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men Kicki då :'( <3

2012-04-12 @ 11:37:29
Postat av: Enas

Vrf får du inte träffa henne ändå då? Vadå lära dig vara utan henne?! Du är hennes mamma och hon är bara 4 år, vissa dagar känner man så och då tycker jag att du absolut ska få träffa henne och få krama henne lite. Det är väll inget fel med det! Förstår att ni har Agnes varannan v, men som sagt ibland är det såå jobbigt! Hoppas att du får träffa henne snart! Varma Kramar till dig <3

2012-04-12 @ 12:55:59
Postat av: Alltså....

HAN är hennes pappa. HAN förlorar 6 månader på 12 månader. HAN är utan henne varannan vecka. Ska HAN behöva det, om du inte behöver det? Ska HAN förlora 12 månader av 12 månader för att du är en mamma? Han är en pappa! Ska dessutom eran 4-åring behöva stå ut med att det finns en konflikt i en överenskommelse om varannan vecka? Ni har delad vårdnad, det innebär att ni missar lika mycket. Kan ni två inte leva tillsammans är det ett system du faktiskt kommer behöva lära dig leva med, hur mycket du än älskar eran dotter.

2012-04-14 @ 15:17:30
Postat av: Kicki

Jag går i den tron att: Kan man inte stå för vad man tycker ska man inte säga något alls. Anonyma kommentarer är bara löjliga i mina ögon :)

2012-04-14 @ 17:36:55
URL: http://ekogatan.blogg.se/
Postat av: Maria selen

Å jag känner så väl igen mig i det du skriver det är så otroligt jobbigt när (i mitt fall) barna åker till sin pappa...vi har haft de så i över två år,var annan vecka....jag vänjer mig ALDRIG. tomheten efter att barnen har åkt iväg på sin pappa vecka ekar i både själ och hjärta.man vill ha sina barn hos sig alltid och förevigt det är ju så det SKA vara inte en kompromiss om varannanvecka......hjärtat gråter....jag vet precis hur du känner...

2012-04-30 @ 23:29:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback