Awesome kväll!

Gårdagen har redan skrivit om det på facebook.. men det är värt att skriva igen!
Igår förvandlades jag till Rock-Kicki.. jag trivs med att vara hon ibland.
Då använder jag mitt gamla kemikaliefyllda smink och förstör ansiktet litegrann ;)
(tar givetvis mitt nya i den mån det går, men har fortf. mycket som inte ännu är utbytt)
Tyvärr syns inte sminkningen så bra på bilden.. men jag vart jäkligt nöjd!
Vi spelade musik på hög volym och drack lite cider var medan vi gjorde oss i ordning.
Det spelades Guns & roses, Marilyn Manson, Guano Apes m.m.
.
I hallen innan vi skulle åka skulle det skrattas och flummas.. och ÄVEN fast vi höll i kameran innan vi gick.. så glömde vi den kvar hemma!
Medan vi väntade på bussen höll vi nog på att frysa ihjäl! Ronny sprang in och hämtade en kofta till sig själv, och jag tänkte inte på att be honom ta med mina ullfrotésockar som jag glömt..
Efter en bra stund bestämde vi oss för att det inte gick att vänta längre... jag hade tappat känseln i tårna och frös riktigt mycket. Då kom bussen.
Vi åkte ner på stan och jag tog med Ronny för att bjuda honom på T&K... kanske stans BÄSTA resturang.
http://www.restaurangtok.se/
Dom är inriktade på att servera bra mat! ;)
"Med mat i focus vill vi främja näringslivet i Jämtland. Vi serverar näringsnyttig, närproducerad mat och visar upp det fantastiska råvaror som utgör Jämtland i synnerhet och Norrland i stort."
Dom skriver också att dom vill minimera e-ämnen i maten och ha allt så naturligt som möjligt.
.
-Ronny åt Confiterad Ripa med rotsaks pommes anna, sky på blåbär och crudité på röd-,grön-, och vitkål. 260:-
Ronny drack också ett rekommenderat rött vin till. Ca.70:-
-Jag åt Hjämare Gös med halstrad pilgrimsmussla, pesto på pumpa och dill, vitlöksbrässerad mandelpotatis och smörsås med bourbonvanilj. 215:-
Jag drack ett glas torr äppencider till. Ca. 60:-
Till efterrätt delade vi på en Apelsin Pannacotta med knäckflarn, saffransskum och citrussallad. 95:-
Till det smuttade vi Ice Wine. 22:-/cl.

Efter den underbara måltiden gick vi upp för att Ronny skulle få välja biofilm, och när vi köpt biljetter så gick vi och kollade in vad som hände på stan.. vi fotade oss i automaten på stjärntorget och fick vara kändisar på den stora vita duken ett tag ;)
Vi kollade vad som hände på resten av stan, och sen var fötterna som förfrusna igen.. och tiden var dax att gå till biosalongen. 
Vi kollade på Mission Impossible 4, och båda tyckte den var jättebra!
Mycket nöjde med den kvällen!
.
Min födelsedagspresent till Ronny!
2012-02-05 @ 21:44:24 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback