Leva som man lär?

Efter att ha levt en kväll i total jävla lyx (enligt mig) får man lite ångest..
Varför, frågar jag mig??
För att jag såå gärna predikar i att man borde kunnat lägga dom pengarna på fattiga istället!?
Man snälla.. lev som man lär!?
-
Men hur ska man leva i den här världen?
Jag har aldrig mått så bra över mig själv som jag gör nu.
Jag ÄLSKAR mig själv så mycket mer.
Att jag kan göra så mycket för andra, det är en gåva till mig själv.
Att jag kan skänka och ge.. att jag kan och vill välja det bättre.
Att jag bryr mig om djuren och mina medmänniskor.
Att jag vill ta bra hand om naturen.
Men gissa om det krockar med min andra sida... hon som vill ut och smaka på världen.. resa, äta god mat och bara göra allt jag vill.
-
Något jag absolut verkligen inte längre vill.. det är att konsumera.. jag vill inte ha saker längre.. och det tjänar jag SJUKT mycket pengar på.
Köper aldrig saker, sällan kläder, sällan smink eller andra krämer och junk, och jag sparar jäkligt mycket på det.
(Nu säger jag absolut inte att det är något fel i att göra det.. jag gör det bara inte)
-
Äh, vad vill jag säga... Jag är schitzofren?
Är det okej?
Jag v.s Mig..
2012-02-05 @ 23:13:11 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Annelie

Bara för att man är en sak betyder inte att man inte kan vara en annan också! :)

2012-02-06 @ 21:03:53
URL: http://anneliemedmera.blogg.se/
Postat av: Lena

Precis! Håller med Anneli.



Jag köper i princip allt till hemmet på loppisar. Har väldigt svårt att köpa nytt då. Men när det gäller skor är de flesta nya. Även fast jag köper många par secondhand också =) När det kommer till kläder, så är nog minst 75% av garderoben secondhandfynd. Har under många många år helst handlat secondhand. Nu har jag iofs köpt en massa nytt, men det beror ju på att jag gått ner en massa sen graviditeten, men inte tillräckligt för att komma i alla gamla kläder. Och kläder behöver man ha. Inte alls kul att gå i för stora kläder hela tiden.. När det gäller schampo, balsam, tvål, duschkräm så är allt ekologiskt och noga utvalt. Men när det gäller smink så köper jag mycket "vanligt". Fast gillar såklart det som är renast bäst. (läser på innehållsförteckningarna, så att jag vet vad de olika sakerna innehåller) Så, det jag menar är egentligen att man visst kan kombinera. Och vara på flera olika sätt. Men jag har en överenskommelse med mig själv att om jag köper nåt nytt, så måste jag skänka ett plagg. För att lätta liiite på samvetet ;) Sen förstår ju jag att alla inte gillar mitt sätt att leva. Men jag tycker att jag har hittat en bra balans, och gör så gott jag kan för att värna om naturen. Och köper hellre skinn, trä och stål än plast.



Så var båda Kickisarna, om du vill!! =)

2012-02-06 @ 22:13:14
URL: http://gopublic.devote.se
Postat av: Kicki

Taaaaaaack!!! <3

2012-02-07 @ 18:27:29
URL: http://ekogatan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback