Mardrömmen inatt..

Han tror att vi ska ge det ett nytt försök.
Hur han har fått för sig det, det vet jag inte. Men det tror han.
Och jag älskar honom. Men inte riktigt så.
Vi skulle ju bara umgås lite mer. Vilket ÄR min önskan. 
Men han slänger iväg ett sms till Ronny. Jag vet inte riktigt vad det stod, men något i stil med:
"Du behöver inte komma hit ikväll... eller någonsin igen. Du behöver inte höra av dig. Kicki har bestämt sig."
Sen vet jag inget mer.. fast sms:et var mycket längre än så.
Det dröjer inte länge innan det börjar prassla i brevinkasstet.
Det är givetvis ett brev från en mycket ledsen Ronny.
Jag vet inte varför, men det är så väl förslutet att det inte går att tyda allt. Jag kan inte komma åt breven.
Det jag lyckas förstå är att han är djups sårad och att han inte vill att jag hör av mig.
Inga tröstande ord. Ingenting.
Men det här ju inte vad jag ville! 
Jag älskar ju dig! 
Plötsligt låter det utanför dörren igen.
Jag kollar ut i nyckelhålen, men det är inte Ronny.
Där står tre "snygga" killar. Så där "perfekta" enligt de allra flesta tjejer. Så snygga, att dom för mig inte alls är snygga. FÖR högt självförtroende och äger hela världen. Jag tittar lite på dom, och tänker allt det här.
Jag tänker också.. Fan! Sånna här killar äcklar nästan mig.. dom är bättre och större än alla andra.
Men sen ser jag vad dom faktiskt gör, och börjar tänka på det istället.. dom bankar och slår och försöker förstöra något i väggen. Dom menar allvar. Och jag blir lite rädd.
Plötsligt ser jag hur en av killarna kollar, gång på gång mot min dörr. Mot mitt kikhål. Ser han mig?
Ser han att jag står här och tittar?
Han ser ut att svära någon, och drar med sig killarna upp en våning. 
Efter en stund av höga smällar börjar vatten spruta ut från taket i trapphuset.
Och nedför trappan kommer vatten. Nu är jag rädd!
Jag försöker ringa 112, så tyst jag bara kan. 
Men som vanligt krånglar min mobil lite. Tillslut kommer jag fram, och då säger dom bara att dom skickar någon om en stund.
Vattnet strömmar nu in under min lägenhetsdörr, och jag får lite mer panik.
Upp med ALLT vad gäller elektrisitet. Han, han som fortfarande är där får hjälpa mig.
Han tycker att jag är fåning.. det är väl bara något helt naturligt som hänt. 
Men det känner jag att det inte är.
Här tar drömmen en evighet. Vi plockar och bär och skyndar oss, men det tar sjukt lång tid.
Efter ett tag när jag kollar ut genom kikhålet igen så ser jag att killarna tömmer lägenheterna.
Var det meningen att vi skulle ha flytt ur lägenheten när det började strömma vatten? 
Har dom andra gjort det? 
Eller ligger dom döda i sina lägenheter? 
Ska vi fly nu? Eller ser dom oss då?
Och vad gör dom om dom ser att vi ser dom?
Nej vi stannar! Polisen ÄR ju på väg!
Här någonstans börjar det bli lite luddigt. 
Nästa sak jag minns är att vi chansar. 
Jag och Agnes går ut ur lägenheten. Eller så har dom tagit sig in i våran lägenhet.
Killen som kollade på min dörr tidigare möter oss.
Jag ler och försöker låtsas att jag inte fattar alls vad som hänt. 
Han ler tillbaka och går sakta in i ett annat rum. 
"ÅH! SKÖÖÖNT!" tänker jag... och ser Agnes bli skjuten i magen.
Och sedan jag. Och någon av oss får ett skott till.
Vi sjunker ihop tillsammans.
I panik tänker jag "AGNES; VAR BARA TYST! SÅ KANSKE HAN GÅR!!!!"
Agnes förstår vad som har hänt, tittar på mig och ler.
Vi säger ingenting.
Vi bara tittar på varandra. Med lycka och sorg.
Vi väntar.
Han går bara förbi oss nu.
Jag kände inte den frukansvärda smärtan av att ha blivit skjuten.
Så som det BÖR kännas.
Det var mer som en brännande känsla. Som ett magsår som behöver akut hjälp!
Stackars Agnes. Tappra barn.
Vi tar oss in i lägenhet när dom bytt våning.
Jag ringer polisen igen.
"Vi har blivit skjutna.. mitt barn och jag..."
Och så vaknar jag.
2012-03-30 @ 08:30:35 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Annelie

Men usch vilken jobbig och otäck dröm :(

2012-03-30 @ 17:01:07
URL: http://anneliemedmera.blogg.se/
Postat av: Sofie

Men fy vilken obehaglig dröm. Om jag skulle försöka på mig en liten tydning, så är det här konflikter i ditt liv som du bearbetar när du sover. Det är nånting som du vill stänga ute (dörren), men det tränger sig på (vattnet).

Personerna (killarna) kan vara vem som helst egentligen.

Att ni blir skjutna är nog att sätta bild på en rädsla du kanske har (eller alla föräldrar nog har) att det kan hända ens barn någonting.



2012-03-31 @ 14:46:33
URL: http://sofiiizblogg.blogg.se/
Postat av: Kicki

Gud vad spännande Sofie!

Nu när jag läst lite av din tydning (jag hade inte alls tänkt så innan, så tack!) så känner jag att rädslan kan ha att göra med att det händer så konstiga saker hos mig.. oförklariga. Jag trodde att det hade slutat, men för några dagar sen försvann ett kläderplagg som jag VET att jag tagit av mig och lagt på min byrå för att ha dagen efter.

Jag har satt in ett extra lås här hemma tidigare för att få bli lite tryggare, och sen dess har det avtagit.. men. Det enda realistiska är att jag går i sömnen.. även om jag har SJUKT svårt att tro på det.

Och det kan en av mina rädslor! Jag skulle DÖ om det var någon här som smög i min lägenhet, som gjorde min Agnes illa. Vilket det inte bör kunna vara eftersom vi satt in ett extra lås.

2012-03-31 @ 20:17:21
URL: http://ekogatan.blogg.se/
Postat av: Sofie

Ja det är nog inte omöjligt att du går i sömnen, jobbigt det måste vara isåfall. Har hört om vissa som gått runt i lägenheten i sömnen och tillomed pratat haha. Man går oftast i sömnen om man är stressad, så kan ju vara nått att tänka på. En grundregel när det gäller drömmar är att det oftast finns en förklaring från verkliga livet. Allt som händer en i vakenhet bearbetar ju hjärnan på natten. De "dumma" är ju att hjärnan inte skiljer på verklighet och fantasi då.



Sen tror ju jag på andlighet och då kan drömmar vara något helt annat när man är en öppen kanal. Drömmer man mycket mardrömmar kan det vara bra att stanna upp och meditera lite andligt för att komma i balans. Då minskar mardrömmarna.

2012-04-02 @ 21:52:24
URL: http://sofiiizblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback