Vad jag vill..

Kan jag få rädda världen nu?
Det finns inget bättre än att känna sig behövd.
Jag är självisk.. Men hur underbart det är att gå från ett gäng härliga ungar med känslan av att man gjort något bra?
Jag antar att jag kan vara jäkligt jobbig att jobba med.. precis som i veckan på det nya stället jag var på.. det hade ju varit jättebra om jag kanske inte talat om för de ordinarie vad jag tyckte att dom skulle göra.
Jag hoppas att ingen tog illa upp. Men det är så svårt för mig. 
Det samlas jättepölar med vatten över allt, och hur kan det vara okej på ett dagis?
Jag anar att det är så på de flesta förskolor eftersom dom faktiskt inte får betalat för att fixa sådant, och man kanske inte hinner heller.. det ligger egentligen mest på chefen, eller kommunen. Men det är livsfarligt.
En minut borta kan betyda ett annat barns liv.
Nu är det så, att alla jag träffat hittills på förskolan jag jobbade på, verkar jättebra! Fantastiska!
En av tjejerna stod med den största pölen och kämpade nästan hela förmiddagen! 
Och dom verkar himla mysiga och goa med barnen. 
Jag har inget dåligt att säga alls! :)
(Vilket jag kanske inte skulle ha skrivit ut på bloggen ändå men..)
Imorgon har jag knatteskutt igen! Vi ska vara ute och ha orientering. Ska bli såå kul!
Jag önskar.. att jag kunde hitta något jobb som jag verkligen fick göra skillnad på.. men jag vet inte vad det skulle vara?
2012-03-17 @ 19:49:27 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback