MjölkMackaSmörLitenTjejOchGudbarn

Jag kommer mest troligt inte byta till lättmjölk heller.. det var bara lite tips :) 
Men det kan vara värt att tänka på.
Det jag ska ändra på, för att ge barnen bra vanor.. är att inte ha så mycket smör på mackan längre.
Min mamma har aldrig gett mig mycket smör på mina mackor vad jag kan minnas.. hon lärde mig att det inte var så nyttigt med mycket smör, så jag har aldrig riktigt varit något jätte-fan av det själv. 
Däremot har jag ändå alltid gett Agnes extra.. för jag tycker ju att hon är liten... Men det är dumheter.. hon följer sin kurva, så det finns ingen anledning att jag skulle vilja ha henne större. Jag vill hellre ge henne sunda vanor.

13,5kg vägde Agnes nu när vi var på 4årskontroll.
Och jag tänkte genast: Oj, fortfarande liten! Kanske ännu mer extra fett?
Men BVC-sköterskan såg min reaktion och sa direkt:
"...Så det är exakt efter hennes kurva, och absolut inget att oro sig för."
Vilket var skönt. Jag har en liten tjej.
Eller "Hon är av den lång-smala modellen" Som barnmorskan brukar säga :)



Idag har vi varit på djungelhuset. Imorgon ska på knatteskutt.
Sen ska vi fira mitt gudbarn Elicia som fyllt ETT ÅR!!
2012-05-05 @ 21:39:22 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Annelie

Min lilla goding! :)

2012-05-05 @ 23:27:30
URL: http://anneliemedmera.blogg.se/
Postat av: Mamma

Du var lika liten du som Agnes när du var liten så det är helt normalt! Kramar

2012-05-08 @ 08:29:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback